TOP

OppoSuits wint ondernemersprijs in Londen

Het Nederlandse pakkenmerk OppoSuits heeft op donderdag 20 november tijdens de Golden Bridge Trade & Export Awards in Londen de prijs voor Best Small/Medium Enterprise in de wacht gesleept.

De verkiezing is een initiatief van de de Netherlands-British Chambers of Commerce (NBCC) en werd dit jaar voor de 18-e keer georganiseerd in de Victorian Ballroom in Londen. Tijdens de Golden Bridge Trade & Export Awards worden ondernemers uit de Benelux in verschillende branches onderscheiden die succesvol naar Engeland exporteren. OppoSuits werd verkozen tot de winnaar in de categorie Best Small/Medium Enterprise en door de jury geprezen om zijn creativiteit, groei en potentieel. Hema won de award in de categorie Best Dutch Newcomer.

Meer dan 1100 winkels

Volgens een persbericht was de jury “onder de indruk van het feit dat OppoSuits in slechts enkele jaren na de start gegroeid is tot een miljoenenbedrijf, dat zaken doet met zowel consumenten als retailers in meer dan 50 landen wereldwijd”. Na de start met een oranje pak voor Nederlandse voetbalfans in 2012 heeft OppoSuits de collectie inmiddels uitgebreid tot meer dan 30 designs. De feestpakken, van testbeeldpakken tot tijgerpakken, worden op dit moment wereldwijd verkocht in meer dan 1100 winkels in Europa, de Verenigde Staten en Canada.

Niet te serieus

Vorig jaar vertelde mede-oprichter Guus Bakker al in een interview met Textilia wat volgens hem het geheim van OppoSuits is. “Onze pakken onderscheiden zich van andere feestkleding, omdat ze kwalitatief beter zijn, een goede pasvorm hebben en gevoerd zijn. Maar dan toch voor een heel gunstige prijs. Het zijn pakken voor mannen die zichzelf niet te serieus nemen, maar toch behoefte hebben aan stijl en een bepaald kwaliteitsniveau.” Wat Bakker en de andere twee jonge ondernemers betreft staan voor 2015 ook uitbreiding in Australië en Scandinavië op de planning.