TOP

Only for Men tilt webshop naar hoger niveau

Mannenmodezaak Only for Men gaat online shoppers adviseren over hun kledingmaat en lanceert een responsive website.

Het gaat goed met Only for Men. De mannenmodezaak met meerdere fysieke winkels en een webshop won deze maand de ABN Amro Webshop Awards in de categorie mannenmode én werd Beste Winkelketen in dezelfde categorie. Maar nog moeilijker dan de beste worden, is om de beste te blijven. Daarom investeert Only for Men in een betere webshop.

Online tool voor kledingmaat

De mannenmodezaak komt met een registratiemodule, die online shoppers de juiste kledingmaat adviseert. Op basis van eerdere aankopen bij een fysieke winkel of de webshop, ontvangen consumenten voortaan advies over de juiste maat.

Responsive website

Ook heeft Only for Men een responsive website gelanceerd, die zich aanpast aan de device van de consument. Een desktop heeft immers een ander formaat – en wordt anders gebruikt dan een smartphone of tablet. Meer dan de helft van de online bezoekers van Only for Men maakt momenteel gebruik van een mobile device (smartphone of tablet).

Devices

Volgens Only for Men oriënteren consumenten zich langer op de site wanneer zij deze via een tablet bezoeken,  dan wanneer een desktop wordt gebruikt. Bij een desktop ligt de conversie wel weer hoger: 1,8 procent tegenover 1,4 procent bij tablets. In Nederland wordt het grootste deel van de online aankopen nog via een laptop gedaan.

Lees ook: Only for Men best gewaardeerd op Wugly.nl