TOP

Only For Men opent miniwarenhuis in Ede

Only For Men opende 8 maart een nieuwe winkelconcept in Ede. De mannenmodeketen neemt hiermee afscheid van het vrijvechtende imago. Hier draait het volgens eigenaar Arthur Feenstra om beleving.

Only For Men is volgens Arthur Feenstra het beste te omschrijven als een miniwarenhuis voor mannen. Zo bestaat er een jeansafdeling met een loungegedeelte en koffiehoek, en is er ook een speciale ruimte ingedeeld voor gadgets. Feenstra: “De beleving begint al bij de voorpui en etalage met strakke zwarte en helder witte letters. Stoer en robuust. De etalage is nu gevuld met een foto van Chicago uit de jaren ’50. Binnen kijk je je ogen uit, het pand is ontzettend hoog en de kleding gaat dan ook de lucht in.”

Belevingsmeters
In het midden van de winkel hangen en liggen op de belevenis meters, kleding, fietsen, boeken, geuren, huidverzorging, tassen, kleine lederwaren en horloges. “Op de verschillende afdelingen hoor je andere muziek. De meubels zijn anders. Zelfs de verkopers zijn anders. In de jeanskelder staan twee echte denim freaks, die alles weten over fits, wassingen enz. Kortom, de hele winkel is gemaakt om te verbazen en te inspireren.”

Interieur
Er is gekozen voor een robuuste inrichting, een echt mannelijk interieur. De houten onderdelen zijn gemaakt van gesloopte Oost-Europese treinwagons, de vloer is van beton, het plafond zwevend en de metalen elementen zijn glad en contrasteren met de onafgewerkte planken. De jeanskelder heeft een echt ‘loft’ gevoel met een heuse zithoek, gokkast en allerhande gimmicks uit het verleden.

Lees morgen in Textilia waarom de mannenmodeketen onder handen werd genomen.