TOP

Online shop Men at Work profiteert van affiliate marketing

De webshop van Men at Work heeft anderhalf jaar na de lancering al gezorgd voor meer omzet en een hogere servicegraad van de retailer. Dit is mede te danken aan de inzet van affiliate marketing. Dat meldt nieuwssite RetailTech.

Affiliate marketing is een manier van online marketing waarbij een webwinkel adverteert op andere sites en deze sites een bepaald bedrag betaalt voor elke bezoeker of aankoop die hij via hen genereert. Een soort adverteren op basis van het “No cure no pay”-principe.

Relevante partijen

Men at Work schakelde een jaar geleden affiliate marketing-bedrijf M4N in, die de retailer koppelde aan relevante partijen. Dit zijn modegerelateerde websites als Fashionchick.nl, Fashion.nl en Girlstyle.nl, maar prijsvergelijkers (oa Twenga), kortingaanbieders (oa Actiepagina.nl) en mailpartijen (oa Euroclix). Deze partijen hebben de producten van Men at Work opgenomen in hun assortiment en verwijzen online bezoekers door naar de webshop.

Nieuwe doelgroepen

Affiliate marketing bleek volgens RetailTech voor Men at Work zo succesvol dat de omzet via de website meer is toegenomen dan verwacht en de investeringen in affiliate marketing zich nu al terug hebben verdiend. Door affiliate marketing heeft Men at Work nieuwe kanalen en doelgroepen aangeboord, waardoor de conversie (het percentage bezoekers dat ook daadwerkelijk iets koopt) is toegenomen. Zo was het contact met Fashionchick direct terug te zien in de toegenomen omzet.