TOP

Online bezoek te dwaas voor Dwaze Dagen Bijenkorf

De website van de Bijenkorf kan de toeloop van bezoekers rond de Drie Dwaze Dagen niet aan. Veel mensen staan voor een gesloten virtuele deur.

De Bijenkorf is overdonderd door het grote aantal webshoppers dat sinds het begin van de DDD op 1 oktober naar de site van de Bijenkorf surft.

Faseren
“De belangstelling is zo groot dat we mensen moeten faseren”, aldus woordvoerster Marieke Heringa tegen Twinkle Magazine. “We wilden ervoor zorgen dat iemand die op de site is, ook zijn bestelling kan afmaken en dat transacties niet halverwege opeens worden afgebroken. Daarom worden andere klanten aan de poort geweigerd.” Inmiddels is de server-capaciteit verbeterd, maar garantie tot toegang is er nog steeds niet.

Kijken maar niet kopen
Al vanaf het begin van de week stonden de DDD-artikelen op de website. Kopen ging toen nog niet, maar bezoekers konden alvast een boodschappenlijst maken. Vanaf donderdag was het mogelijk om daadwerkelijk te bestellen, mits je toegang kreeg tot de site.

Eigen site
Deze editie van de DDD biedt de Bijenkorf een groot deel van het actieassortiment voor het eerst aan op de eigen website. Eerdere jaren werd een deel van de producten online verkocht via Ebij.nl in samenwerking met de veilingsite Ebay.com. Marketingdirecteur van de Bijenkorf Robert Bohemen verwacht in totaal tussen de 30.000 en 40.000 orders via de website binnen te krijgen. Hoe veel mensen er tot nu toe iets besteld hebben, is niet bekend.