TOP

Onderzoek: reclame liever via e-mail

In de tijd van de technologie wil 48% van de Nederlanders liever reclame ontvangen via e-mail dan via enig ander kanaal. Bijna driekwart heeft wel eens iets aangeschaft naar aanleiding van reclamemails.

74% van de Nederlanders heeft het afgelopen jaar één tot vijf keer iets gekocht na het lezen van een reclamemail. Dit blijkt uit een onderzoek van e-mailmarketingbedrijf Blinker onder 1.000 Nederlandse consumenten. Hoeveel mensen kopen naar aanleiding van andere reclamemiddelen, wil Blinker verder onderzoeken.

’s Avonds nieuwsbrief versturen
79% van de Nederlanders leest hun e-mails ‘s avonds terwijl de meeste bedrijven overdag al hun berichten versturen. Volgens Blinker kunnen bedrijven zich beter aanpassen aan het tijdstip waarop mensen hun e-mails lezen omdat e-mails die bovenaan in de inbox staan, worden vaker gelezen.

Ouderen ontvangen meer
Gemiddeld ontvangen Nederlanders 96 e-mails per week. Bij de ouderen ligt dit aantal echter een stuk hoger, zij ontvangen ongeveer 135 mailtjes per week. Blinker denkt dat dit komt omdat ouderen zich niet afmelden voor nieuwsbrieven en reclames.