TOP

Onderzoek: Persoonlijke benadering zorgt voor meer omzet

Consumenten kopen meer van etailers die hen op een persoonlijke manier benaderen. Een persoonlijke e-mail is de meest favoriete manier. Dit komt naar voren in een onderzoek van MyBuys en de E-tailing group.

Gepersonaliseerde marketing vergroot de verkoop. Maar liefst 40% van de 1100 ondervraagde consumenten koopt meer als etailers via e-mail een aanbieding op maat aanbiedt. Ook online aanbiedingen zijn geliefd. De persoonlijke aanbiedingen zijn gebaseerd op het shop-en browsegedrag van de consumenten.

Prijs nog steeds bepalend
Het vinden van het goede product voor de juiste prijs is nog steeds bepalend voor de consument. Een onderzoek van ‘Engage Consumers & Increase Buyer Readiness’ bevestigt dit. Door gebruik te maken van online advertenties en persoonlijke e-mails kan je dit bereiken.

Persoonlijke gegevens
Dat consumenten hun persoonlijke data moeten blootgeven, zodat etailers aanbiedingen op maat kunnen aanbieden, vinden ze niet erg. Maar liefst 50% van de consumenten wil deze informatie delen. De andere 50% van de consumenten doet dit niet omdat de techniek het nog niet toelaat of omdat ze nog in de verkenningsfase zitten.

Wat zorgt er voor een betere verkoop? 
Wat zorgt voor een betere verkoop? Uit het onderzoek kwamen vier belangrijke verkooptechnieken naar voren.

  • 40% van de consumenten koopt meer als ze via alle kanalen persoonlijk benaderd worden.
  • 41% van de consumenten koopt meer door het ontvangen van persoonlijke e-mails. Zet de naam van de consument bovenaan het bericht.
  • 39% van de consumenten koopt meer door het ontvangen van gepersonaliseerde webaanbiedingen. Dingen als ‘maak je look compleet’ of ‘zie ook’ zijn goede opties.
  • 32% van de consumenten is geneigd tot aankoop over te gaan als ze advertenties voor eerder gekochte producten zien.
 MyBuys-Customer-Centric-Marketing-Ebook.