TOP

Onderzoek: consultant blinkt uit in maatwerkpak

Goed nieuws voor aanbieders van maatpakken! Uit onderzoek blijkt dat consultants in chique maatpakken eerder serieus worden genomen dan hun collega's in confectiekleding.

‘Power dressing’ heeft duidelijk effect op de invloed van het advies dat gegeven wordt, zo blijkt uit onderzoek van Stefanie Tzioti, die op 4 november promoveert aan de Erasmus Universtiteit in Rotterdam. Het gedoodverfde chique Armani-pak en de glimmende BMW op de parking bij de ingang dragen bij aan een grotere impact van het advies, zo luidt de conclusie van het proefschrift ‘Let Me Give You a Piece of Advice’ van onderzoekster Stefanie Tzioti. De jonge onderzoekster concludeert dat expertise van consultants in glimmende, Kasjmir pakken niet altijd de grootste drijfveer is om advies van iemand aan te nemen. In tegendeel – het lijkt erop dat er veel meer bereidwilligheid bestaat om advies aan te nemen van een persoon die een pak en een auto van het juiste merk heeft, zelfs als hij helemaal geen expertise heeft.