Omzetplus voor VF Corporation
In het derde kwartaal steeg de omzet van VF Corporation met 6,4% naar €1,64 miljard. Dit komt vooral door de verkopen in het buitenland, waar 22% werd geplust. De omzet in de eigen winkels steeg met 12%, mede door het openen van winkels.
De Outdoor-tak (met oa. The North Face, Vans, Reef, Napapijri, Eastpak) groeide met 12% het hardst, net als de zogenaamde Contemporary-tak (waaronder 7 for all Mankind en Lucy vallen) In de andere takken liep de omzet terug. De verkopen van Jeanswear (oa. Wrangler en Lee) daalde met 2%, Imagewear (private label) met 3% en Sportswear (Nautica, John Varvatos) met 5%.
Volgens het bedrijf is de teruggang te wijten aan het slechte consumentenklimaat wereldwijd. Hierdoor is ook de prognose voor het vierde kwartaal naar beneden bijgesteld, maar het bedrijf verwacht voor het gehele jaar toch een recordomzet te kunnen melden.