TOP

Omzetgroei voor Brunotti

Brunotti rondde het verkoopseizoen van Zomer 2009 al succesvol af met een groei van 16%. Die groei werd doorgezet naar Winter '09/10 met een overall stijging van 34%.

De positieve resultaten worden onder andere veroorzaakt door de structurele groei in directe distributielanden met eigen verkoopkantoren als Nederland, Duitsland en Oostenrijk. De exportlanden zorgen inmiddels voor 66,5% van de totale omzet. In een aantal landen liep de omzet met 18% terug, vooral Polen, Rusland, Bulgarije en Oekraïne hebben het moeilijk door de lagere valuta van aangrenzende landen.

Voor komend jaar verwacht Brunotti moeilijke tijden, daarom investeert het bedrijf nu alvast in inkoop, styling, marketing en shop-in-shop systemen. “Tijden van recessie bieden ook veel kansen,”vertelt directeur Henk Bergsma. “Juist nu moet je tegen de stroom in zwemmen en ondernemerschap tonen. Wij verwachten de groei door te zetten, omdat we kansen zien en benutten.”