TOP

Omzetdaling 4 procent voor Adidas Group

De omzet van de Adidas Group (Adidas en Reebok), is in 2009 met 4 procent gedaald naar 10,4 miljard euro. "Zonder twijfel was 2009 het moeilijkste jaar sinds ik CEO van de Adidas Group ben geworden", zegt Herbert Hainer, CEO van de Adidas Group, in een persbericht.

Dit omzetverlies komt vooral door de tegenvallende resultaten van de groothandel. De omzet via groothandel is maar liefst met 8 procent gedaald. Daarentegen is de omzet van de retail met 10 procent gestegen. De nettowinst daalde met 62 procent naar 245 miljoen euro. Dit komt onder andere door hoge herstructureringskosten die zijn gemaakt in 2009 en een aanhoudende prijsdruk.

Bij alle markten, behalve in Latijs-Amerika en Azië (China niet meegerekend), daalde de omzet. De sterkste teruggang heeft China met 10 procent in 2009. De omzetdaling in de grootste markt West-Europa was groot. De omzet daalde hier met 8 procent naar 3,3 miljard euro in 2009.