TOP

Omzet webshop V&D explosief gegroeid

De omzet van de webshop van V&D is het afgelopen jaar meer dan verdubbeld. Het bedrijf laat in een persbericht weten dit jaar een omzetgroei van maar liefst 250% te kunnen noteren voor de webshop.

Ook het koude winterweer van de afgelopen week heeft V&D geen parten gespeeld. De omzet van de webshop van V&D is verviervoudigd ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. De piek in het online winkelen lag tussen woensdag 16 t/m zondag 19 december. Vooral de partyfashion en de wintermode gingen als warme broodjes over de online toonbank, waarbij een ware run op winteraccessoires ontstond, zoals sjaals en handschoenen. Opvallend: ook de V&D cadeaukaart stond in de top 5 van meest bestelde producten op vd.nl afgelopen week.

Investering 

V&D heeft het afgelopen jaar flink geïnvesteerd in de webshop, die twee jaar geleden werd gelanceerd. Het online assortiment is uitgebreid en de functionaliteit is verbeterd. Daarnaast zijn extra service aspecten doorgevoerd als ‘gift wrapping’ en het online delen van folderproducten met vrienden. De conversie is ook aanzienlijk gestegen ten opzichte van vorig jaar. Overigens is een verdubbeling van de omzet niet heel gek, aangezien dit pas het tweede jaar was dat de webshop draait.

100 miljoen

Concrete omzetcijfers van de webshop maakt V&D niet bekend. Ook is niet bekend hoe de omzet in de 62 warenhuizen zich heeft ontwikkeld. CEO Mark McKeon heeft eerder aangegeven te streven naar een online omzet van 100 miljoen euro in 2014.