TOP

Omzet in kledingindustrie wereldwijd toegenomen

Ondanks de aanhoudende economische onzekerheid heeft de mondiale kledingmarkt een sterke groei van 5,8% doorgemaakt.

Brazilie, Rusland, India en China overtroffen opnieuw het gemiddelde mondiale groeicijfer van 5,8%. Deze vier BRIC-landen behaalden meer dan 26% omzetgroei over 2012. Volgens de laatste onderzoeken van Euromonitor International heeft de totale mondiale kledingmarkt in 2012 een waarde bereikt van U$ 1,7 biljoen.

Russische kooplust
De Russische consument heeft zijn inkomen sterk zien stijgen en dat heeft z’n positieve effecten op de kooplust van de Rus. In verschillende Europese landen, waaronder Portugal, Spanje, Zweden, Griekenland, maar ook Nederland is sprake van minder omzet.  

Kinderkleding
In de kinderkleding is de productie van private labels belangrijker geworden, vooral in het Verenigd Koninkrijk en de VS. In beide landen was de groei van de privatelabelproductie groter dan de groei van willekeurig welk onafhankelijk kledingmerk opererend in die landen.

Bengels lezers kunnen klikken op deze link om de illustratie groter te zien.