TOP

Oilily wil collectie uitbreiden naar lifestylemerk

Nadat Oilily sinds het faillissement in april 2009 alweer twee seizoenen terug is met een kinderkledingcollectie, liggen er plannen op tafel om het merk verder uit te bouwen naar een compleet lifestylemerk.

Vrolijke meubels, felgekleurde fietsen en sfeervol porselein: modemerk Oilily vindt het tijd  voor een flinke uitbreiding van het assortiment. Dit laat de nieuwe directeur Geert Olsthoorn in een interview aan het Financieele Dagblad weten.

Onbegrensde mogelijkheden
De nieuwe directeur van het modemerk ziet onbegrensde mogelijkheden voor Oilily. Naast de huidige kinderkledingcollectie is het de bedoeling dat er ook collecties gemaakt worden voor sport, vakantie, ontbijt, golf en ski. Olsthoorn, zoon van de oprichter, wil dat het vernieuwde modemerk de ingrediënten gaat bieden die het leven leuker maken. ‘Dat is de droom’, bevestigd marketing director Gijs de vogel aan de krant.

Damescollectie
Naast bonte porselein waar de koffie uitdampt, kinderwagens en fietsen komt het merk ook terug met een damesmodelijn. De damescollectie, waar ontwerpster Wilma de Groot voor is aangetrokken, is nog niet helemaal klaar. Wel kan de directeur al zeggen dat de collectie minder schreeuwerig is dan voorheen. “Het gaat om bijzondere detail en nieuwe stoffen. Een borduurwerkje in een rok”, zegt De Kogel. Ook in de prijzen zal Oilily meer gaan variëren. “Het is niet erg als een jurk 1000 euro kost. Daar schrikken we niet voor terug. Onze Koreaanse partner heeft al een order geplaatst. Daardoor zijn de ontwikkelingskosten voor deze collectie er al uit.”

Faillissement
Nadat de rechtbank van Amsterdam in april 2009 het faillissement over Oilily uitsprak, is het bedrijf herstart door de oprichters van het merk: de familie Olsthoorn. Voor de winter 2010 presenteerde het merk al de Children’s Classic Collection voor kinderen tot en met 12 jaar en een New Born collectie voor baby’s. Daar wordt nu een uitgebreide lifestylecollectie aan toegevoegd.