TOP

Nu in Textilia #9: Mannenmodetrends 2018, Van Gils en Léon Enthoven

Op dinsdag 4 juli 2017 is Textilia's mannenmodespecial verschenen. Met in deze editie 6 pagina's met dé mannenmodetrends voor zomer 2018 van Mehtap Gungormez, een interview met Harry van der Zee van Van Gils, een bezoek van de mysteryshopper in Baarn, en het bongemiddelde in de rubriek Even afrekenen.

Interview met Harry van der Zee van Van Gils: ‘Ons merk, met zijn rijke historie, moet weer actueel worden’

Van Gils is weliswaar een van Nederlands bekendste modemerken, ceo Harry van der Zee zit allesbehalve achterover. Zijn ambities? Het merk aantrekkelijk maken voor de jonge man en sterk groeien in Nederland en België. ‘Van Gils wil weer relevant zijn voor jongere mannen’

Even afrekenen: wat is het bongemiddelde bij Cornelius Herenmode?

In een levendige winkelstraat in Breda huist al meer dan dertig jaar Cornelius Herenmode. Ondanks het beperkte winkeloppervlak, weet eigenaar Jurgen Hellemons het uiterste uit zijn zaak te halen. Een kijkje achter de schermen.‘Beleving moet niet ten koste gaan van je core business.’

De trends voor zomer 2018: 6 pagina’s mannenmode met thema’s als Power dressing en Playful pastel

De mannenmode voor zomer 2018 wordt gekenmerkt door contrasten”, signaleert Textilia’s trendwatcher Mehtap Gungormez. “Aan de ene kant zien we zachte en speelse pasteltinten die de harde wereld om ons heen moeten verbloemen en dromen we weg bij Zuid-Amerikaans aandoende kleuren en prints. Aan de andere kant is daar de invloed van de realiteit vol harde, ‘brutalistische’ elementen van de straat.”

Gezien op Pitti Uomo: bezoekers met hoeden, strepen en prints, maar ook au naturel

Mannenmodebeurs Pitti Uomo in Florence blijft dé plek om trends te spotten en inspiratie op te doen. Zo kozen de bezoekers onlangs tijdens de beurs van 13 tot en met 16 juni massaal voor hoeden, strepen en prints.

Mysteryshopper bij Wim Hogeveen Mannen in Baarn

In het centrum van Baarn is Wim Hogeveen Mannen gevestigd aan de belangrijkste winkelstraat van het dorp. Is de winkel zo stijlvol als de buitenkant doet vermoeden? Onze mysteryshopper ging bij de winkel op bezoek. Lees in Textilia hoe de winkel werd beoordeeld.

Trends bodyfashion voor zomer 2018: shorts!

Het zijn vooral de shorts die in de zomer van 2018 opvallen. Van kleurrijk en met bonte prints tot voorzien van logo’s en sportieve accenten. Voor in de  koffer óf in de sportschool.

Close-up: Léon Enthoven, eigenaar van agentuur Enthoven Fashion Group

Wie is Léon Enthoven, eigenaar van Enthoven Fashion Group, agentuur van mannen-modemerken als Eterna en Fynch-Hatton? In de rubriek Close-up beantwoordt hij 13 persoonlijke vragen. “Volg je hart. Je moet dat doen wat je leuk vindt. Retail is een vak – en zeker de tussenhandel waar ik in zit – dat je moet kiezen omdat je ervan houdt.”

 


Sluit nu een Textilia Totaal Jaarabonnement af en ontvang 12 keer per jaar het blad met interviews, achtergronden en marktcijfers uit de modebranche, plus onbeperkt toegang tot alle artikelen op onze website. Ook ontvang je twee keer per jaar de kleurkaarten, speciaal voor onze abonnees samengesteld door onze trendwatchers, en krijg je korting op evenementen als de Trenddag.

Heb je geen abonnement? Bekijk hier de mogelijkheden.

bestellen-icoon