TOP

Nu in Textilia #9: Blue Industry, het nieuwe ontslagrecht en mannenmodetrends voor zomer 2017 [mannenmodespecial]

In de nieuwste mannenmodespecial van Textilia die vrijdag 1 juli verschijnt onder meer een interview met Rogier van Kleef van Blue Industry, een uitgebreid achtergrondverhaal over de gevolgen van het nieuwe ontslagrecht, zes pagina’s met mannemodetrends voor zomer 2017 en een bezoek van de mysteryshopper aan een modezaak.

Interview met Blue Industry: ‘wij kunnen van meerdere walletjes eten’


Negen jaar geleden begon Rogier van Kleef samen met Maurice de Bont Blue Industry, een collectie van vijftien overhemden, nu op weg een volwaardig mannenmodelabel te worden, inclusief eerste winkel. We spreken ceo Rogier van Kleef.


Het nieuwe ontslagrecht: ontslaan doe je niet zomaar


Het zal menig ondernemer niet zijn ontgaan: vorig jaar is de nieuwe Wet werk & zekerheid ingevoerd. Deze kent vele onderdelen, maar een van de belangrijkste aspecten is het ‘versoepelde’ ontslagrecht. In de praktijk vinden winkeliers echter meerdere obstakels op hun weg naar het UWV.

 

Zes pagina’s trends mannenmode zomer 2017

 

Als reactie op de harde realiteit van vandaag de dag zagen we op de catwalks een parade van uitbundige mannenmode vol romantiek, expressie en levenslust. Textilia’s trendwatcher en vakredacteur mannenmode Mehtap Gungormez: “Of hij nu kiest voor een ingetogen chique stijl met retro invloeden of een excentrieke look vol kleur en prints; de man wil gezien worden en pakt flink uit.”


Wat is het bongemiddelde bij M-Perception?


Een wens gaat in vervulling als Martijn van Bergenhenegouwen in zijn winkel M-Perception in Maastricht de liefde voor bloemen combineert met mannenmode. Het is een voltreffer. Lees in de rubriek Even Afrekenen wat het bongemiddelde is van zijn winkel.  


Marktcijfers mannenmode: hoge omzet per werknemer


De omzet per fysieke mannenmodewinkel vertoont een stijgende lijn en de omzet per werknemer is opvallend hoger dan in andere segmenten. Dat blijkt uit de meest recente cijfers van Detailhandel.info, een initiatief van Detailhandel Nederland en onderzoeksbureau Panteia.


Mysteryshopper: Being There in Delft


Aan een van de historische grachten in Delft, op een aanlooproute naar de binnenstad, vind je mannenmodewinkel Being There. De zaak is herkenbaar aan de donkerblauwe markiezen boven de ramen en gevestigd in twee naast elkaar gelegen authentieke panden. Onze mysteryshopper bracht de winkel een bezoek.


Close-up met Rutger Versluis: ‘Ik zie altijd kansen in plaats van obstakels’


In de rubriek Close-up zitten we op de huid van een modeprofessional. Dit keer: Rutger Versluis, eigenaar Le Nord Agency (Matinique en Red Wing) en mede-oprichter accessoiremerk Pig & Hen.


Mode-icoon: de pilotenbril


In elke Textilia-special duiken we in de geschiedenis van een mode-icoon. Goed voor je vakkennis, en een mooi verhaal om aan de klant te vertellen. Dit keer: de pilotenbril.

 


Sluit nu een Textilia Totaal Jaarabonnement af en ontvang 12 keer per jaar het blad met interviews, achtergronden en marktcijfers uit de modebranche, plus onbeperkt toegang tot alle artikelen op onze website. Ook ontvang je twee keer per jaar de kleurkaarten, speciaal voor onze abonnees samengesteld door onze trendwatchers, en krijg je korting op evenementen als de Trenddag.

Heb je geen abonnement? Bekijk hier de mogelijkheden.

bestellen-icoon