TOP

Nu in Textilia #8: de jeanstrends voor zomer 2017 en de grootste modemerken op social media

In de nieuwste special jeans & sportfashion van Textilia, die vrijdag 1 juli verschijnt, onder meer een interview met met Jeffrey Heerkens van U.S.P. Fashion, zes pagina’s met jeans & sportfashion-trends voor zomer 2017, een profiel van Deelight Fashion Import en cijfers over de grootste modemerken op social media.

Interview met Jeffrey Heerkens van U.S.P. Fashion

Om te kunnen groeien, gaf Jeffrey Heerkens begin dit jaar de commerciële leiding uit handen en focust hij zich nu op de creatieve aspecten van U.S.P. Fashion, oftewel Kultivate en Catwalk Junkie. “Ik was denk ik de slechtste verkoper ooit.”

Marktcijfers: Wat zijn de grootste modemerken op social media?

Dat je de meeste fans hebt op social media leidt niet automatisch tot het hoogste engagement van volgers. Dat blijkt uit de ‘Social War’-rapportage over het eerste kwartaal 2016 van online communicatiebureau IIZT (‘east’), dat onderzoek doet naar de prestaties van merken op social media.

Zes pagina’s modetrends jeans & sportfashion voor zomer 2017

“Het aankomende zomerseizoen laten we de teugels wat vieren”, voorspelt Textilia’s trendforecaster Jan Agelink. “We hebben behoefte aan ‘verlangzaming’ en ontspanning. Silhouetten blijven zich ontwikkelen naar lossere en wijdere vormen. Materialen en kleuren zijn licht en zonnig en er ontstaat een nieuwe vormentaal door de versmelting van ambachtelijke technieken en digitale technologieën. Het hipstertijdperk is voorbij, we kijken niet meer achterom en vieren innovatie en creatie!” Op de volgende zes pagina’s laat Agelink zien hoe dit wordt vertaald in de segmenten jeans en sportfashion.

Wat is het bongemiddelde van Peb in Breda?

Inwoners van Breda mogen soms wat behoudend zijn, dit weerhoudt Pascal Sparidans van Peb er niet van te experimenteren met onverwachte combinaties. Van jeans tot en met geklede klassiekers. Lees in de rubriek Even Afrekenen wat het bongemiddelde is van zijn winkel. 

Profiel van Deelight Fashion Import: ‘Liever focus dan meer merken’

Met zijn bedrijf Deelight Fashion Import volgt Dave Basu een eigenzinnige koers in de jeanswereld. Onlangs zei hij ‘nee’ tegen de nieuwe eigenaar van Indian Rose. Ondanks eerdere successen die hij met het merk bereikte. “Superleuk, maar ook verschrikkelijk.”

Mysteryshopper: Haantje in Naaldwijk

Prominent gelegen in het middelpunt van de aanlooproute in het winkelcentrum De Tuinen in Naaldwijk schittert de winkel Haantje ons van veraf tegemoet. Omringd door winkels van gerenommeerde nationale en internationale ketens is Haantje al ruim achttien jaar aanwezig op deze A1 toplocatie. Onze mysteryshopper bracht de winkel een bezoek.

Close-up met Amy Leverton: ‘Ik ben een echte denim-head’

In de rubriek Close-up zitten we op de huid van een modeprofessional. Dit keer: Amy Leverton, denim trendforecaster, adviseur en auteur van het boek ‘Denim dudes’. Ze kan niet zonder haar mobiel en haar laptop. “Maar noteer ook maar mijn vrienden en familie, zodat ik niet helemaal idioot lijk.”

Mode-icoon: de hoodie

In Textilia duiken we regelmatig in de geschiedenis van een mode-icoon. Goed voor je vakkennis en een mooi verhaal om aan je klant te vertellen. Dit keer: de hoodie.

 


Nieuw: bestel nu het inkoop-pakket van Textilia. Ontvang 5 edities van het magazine voor het zomerbeursseizoen, inclusief de kleurkaarten! Je krijgt de edities beurzen & kleuren, de specials vrouwenmode, mannenmode en jeans & sportfashion en de nabeurs-special. Dit alles kost je slechts €49,95 (ex. btw) en bespaar je 30% ten opzichte van de reguliere prijs.

bestellen-icoon

Meer interesse in een abonnement? Bekijk hier de mogelijkheden. Je ontvangt dan 12 keer per jaar het magazine, plus onbeperkte toegang tot alle online artikelen, de kleurkaarten en korting op onze evenementen.