TOP

Nu in Textilia #7: Olcay Gulsen, outlets en trends voor zomer 2017 [vrouwenmodespecial]

In de nieuwste vrouwenmodespecial van Textilia die vrijdag 24 juni verschijnt onder meer een interview met Olcay Gulsen, een uitgebreid achtergrondverhaal over outletcentra en hoe ermee om te gaan, de broeken- en schoenentrends voor zomer 2017 en een bezoek van de mysteryshopper aan een modezaak.

Meeprofiteren van het outletcentrum

Zeg outletcentrum en bij de meeste winkeliers, brancheverenigingen en retailexperts gaan de haren recht overeind staan. Maar is zo’n shopdorp altijd slecht nieuws? Binnensteden spinnen er garen bij en modewinkeliers bedenken inmiddels manieren om mee te profiteren.

De juiste trend bij het juiste figuur: de broek als blikvanger

Langzaam maar zeker went de modemarkt aan de nieuwe, wijdvallende broekmodellen. De keuze is groot en dat biedt tal van mogelijkheden om deze interessante productgroep eens extra in de schijnwerpers te zetten.  Maar niet elk model is voor iedereen. Met de stylingtips in de vrouwenmodespecial vind je een passend silhouet bij elk figuur.

Close-up met Karin Vink van Femmes du Sud

In de rubriek Close-up zitten we op de huid van een modeprofessional. Deze keer: Karin Vink (47), mede-eigenaar van vrouwenmodemerk Femmes du Sud. “Niets is leuker dan bij mensen binnenkijken”

Even afrekenen: wat is het bongemiddelde bij De Hippe Engel in Schipluiden?

Door hun interesse in de achtergrond van de merken die ze verkopen, weten Gelske van der Linden en Evita Post van De Hippe Engel in Schipluiden klanten te enthousiasmeren. Het levert ze tweemaal de Storytelling Award op.  Lees in de rubriek Even Afrekenen wat het bongemiddelde is van hun winkel.    

Interview met Olcay Gulsen: “Ik wil geen concurrent zijn van winkeliers”

Een nieuw tijdperk breekt aan voor Olcay Gulsen. Haar Supertrash-winkels worden omgedoopt tot ST.studio en verkopen alleen nog het gelijknamige nieuwe merk. Vanaf de zomercollectie 2016 wordt Supertrash via wholesale verkocht. “Het roer gaat rigoureus om; we moeten denken vanuit de consument.”

Marktcijfers: minder omzet in vrouwenmode

De omzet neemt de laatste jaren af in het vrouwenmodesegment. Zowel per winkel, als per vierkante meter en per werknemer. Dat blijkt uit de meest recente cijfers van Detailhandel.info, een initiatief van Detailhandel Nederland en onderzoeksbureau Panteia.

Mysteryshopper: Net&Mia in Zutphen

In het oude centrum van Zutphen is sinds 1 juli 2015 de vrouwenmodewinkel Net&Mia te vinden. Omringd door veel lokale ondernemers die in deze winkelstraat zorgen voor een aantrekkelijke caleidoscoop van aanbod. Onze mysteryshopper bracht de winkel een bezoek.

 


Sluit nu een Textilia Totaal Jaarabonnement af en ontvang 12 keer per jaar het blad met interviews, achtergronden en marktcijfers uit de modebranche, plus onbeperkt toegang tot alle artikelen op onze website. Ook ontvang je twee keer per jaar de kleurkaarten, speciaal voor onze abonnees samengesteld door onze trendwatchers, en krijg je korting op evenementen als de Trenddag.

Heb je geen abonnement? Bekijk hier de mogelijkheden.

bestellen-icoon

 

 


Sluit nu een Textilia Totaal Jaarabonnement af en ontvang 12 keer per jaar het blad met interviews, achtergronden en marktcijfers uit de modebranche, plus onbeperkt toegang tot alle artikelen op onze website. Ook ontvang je twee keer per jaar de kleurkaarten, speciaal voor onze abonnees samengesteld door onze trendwatchers, en krijg je korting op evenementen als de Trenddag.

Heb je geen abonnement? Bekijk hier de mogelijkheden.

bestellen-icoon

 


 

 


Sluit nu een Textilia Totaal Jaarabonnement af en ontvang 12 keer per jaar het blad met interviews, achtergronden en marktcijfers uit de modebranche, plus onbeperkt toegang tot alle artikelen op onze website. Ook ontvang je twee keer per jaar de kleurkaarten, speciaal voor onze abonnees samengesteld door onze trendwatchers, en krijg je korting op evenementen als de Trenddag.

Heb je geen abonnement? Bekijk hier de mogelijkheden.

bestellen-icoon