Nieuwsgierig naar de artikelen achter de inlog van textilia.nl?

30 dagen gratis toegang

TOP

Nu in Textilia #3: beurstrends voor winter 2020-2021, Henrike ten Voorde van Guts & Gusto en achter de schermen bij Roest in Katwijk

In de nieuwste Textilia hebben we een interview met Henrike ten Voorde, oprichter van vrouwenmodelabel Guts & Gusto. Ook spreken we Pim Dresen van sneakermerk Mercer in Amsterdam, nemen we een kijkje achter de schermen bij Roest in Katwijk en een achtergrondverhaal over kortetermijncollecties. Verder: 12 pagina’s trends, gespot op de beurzen, uitgesplitst in vrouwenmode, mannenmode en Street X Active. En uiteraard de vaste rubrieken mode-icoon en marktcijfers.

Interview met Henrike ten Voorde, oprichter van vrouwenmodelabel Guts & Gusto

Guts & Gusto begon als multibrandwinkel, maar koos gaandeweg voor het eigen label. “We konden zulke grote aantallen aan dat we dachten: we kunnen net zo goed zelf gaan produceren”, verklaart oprichter Henrike ten Voorde. In maart openen zij in Groningen de vijfde winkel.

Markt in cijfers: omzetontwikkeling 2019

In 2019 bleef het aantal verkochte stuks in mode stabiel ten opzichte van het jaar ervoor. Dat blijkt uit de Fashionscan van GfK voor Inretail. De omzet daalde wel met 1,9 procent, dit komt voornamelijk door een lagere gemiddelde prijs.

12 pagina’s trends: gespot op de beurzen voor winter 2020 – 2021

In twaalf pagina’s praten onze redacteurs je bij over de trends die ze spotten op de beurzen. Zowel vrouwenmode als mannenmode en Street X Active komen aan bod.

Lees ook: Inkooptip vrouwenmode winter 2020-2021: de plissérok

Achtergrond: voororder plus korte termijn is win-win

Steeds meer merken spelen slim in op de groeiende vraag naar kortetermijncollecties. Dit geldt met name voor vrouwenmode. Wat hebben deze merken te bieden? “We brengen elke week zo’n twintig nieuwe stijlen met een levertijd van twee dagen.”

Achter de schermen bij Roest in Katwijk

In januari vierde conceptstore Roest in Katwijk het anderhalfjarig jubileum. Met een mix van kleding, accessoires en woonspullen heeft het concept in korte tijd een schare fans aan zich weten te binden. “We willen ons blijven ontwikkelen.”


Neem nu een abonnement op Textilia

Het hele jaar door op de hoogte zijn van alle ins en outs van de modebranche? Sluit dan een jaarabonnement af. Tien edities per jaar en toegang tot alle exclusieve content op de website. En natuurlijk tweemaal per jaar de kleurkaarten met de nieuwste modekleuren en tot 100,- korting op de Trenddag.


Mode-icoon: de rits

Het lijkt een zo vanzelfsprekend iets; de ritssluiting. Toch is het pas 100 jaar geleden dat de fabricage ervan werd gemechaniseerd en de rits wereldwijd doorbrak.

Close-up: Pim Dresen

Wie is Pim Dresen (32), oprichter en designer van het luxe sneakermerk Mercer Amsterdam dat in juni 2020 een brandstore opent in Amsterdam. In Close-up beantwoordt hij 16 persoonlijke vragen. Wist jij bijvoorbeeld dat de merknaam komt van de straat Mercer Street in New York, waar hij als tienjarige zijn eerste paar sneakers kocht?