TOP

Nu in Textilia #2: inspiratie Street X Active voor winter 2019-2020, Sandra Peet en influencer marketing

In Textilia 2 van 2019 - de special Street X Active heeft een nieuwe look - maar liefst 12 pagina's vol trends van onder meer Jan Agelink voor het nieuwe inkoopseizoen. Plus uitgebreide tips hoe je deze trends vertaalt naar de winkelvloer, een exclusief interview met Sandra Peet van Goldbergh, een achtergrondverhaal over collabs en veel aandacht voor influencer marketing. En natuurlijk de vaste rubrieken Even Afrekenen, Mysteryshopper en Mode-icoon.

Interview met Sandra Peet, ceo van Goldbergh: ‘We zijn goed meegegaan in de influencermarkt’

De ‘perfecte skibroek’ van Goldbergh is al een bestseller. Nu gaat het Nederlandse activewearlabel voor succes met de nieuwe ‘perfecte fitnessbroek’ en athleisurecollectie. “Er zit megaveel potentie in deze markt”, aldus mede-eigenaar Sandra Peet. “Al vanaf de eerste collectie hebben we veel geïnvesteerd in onze marketing, in fotoshoots met topmodellen- en fotografen. Daarnaast zijn we goed meegegaan in de influencermarkt. Allemaal promotie die zich duidelijk heeft uitbetaald. En we hebben natuurlijk een steengoede collectie. Je kan nog zoveel reclame maken, maar als je aanbod niet goed is, heb je daar ook niets aan.”

Modetrends: 12 pagina’s inspiratie Street X Active voor winter 2019-2020

Eén van de thema’s is Flea Market. Het modebeeld lijkt bij elkaar geshopt op een vlooienmarkt. De basis bestaat uit sportitems, zoals een XL-hoodie, een legging, witte sportsokken en chunky sneakers in zwart of wit. Als tussenlaag: grote T-shirts met opdruk in een hardrock-, grafitty- of woordprint. Legerbroeken met veelal elastieken broekspijnen zijn gepersonaliseerd met scheuren of prints. Om dit gelaagde, eclectische beeld af te maken zijn er de pareltjes van zo’n markt zoals een klassieke wollen jas. Het resultaat is een persoonlijke mix die je straatcouture kunt noemen. 

Lees meer thema’s in de special Street X Active

Markt in cijfers: wat is de invloed van influencermarketing?

In de modemarkt wordt de rol van influencers alsmaar groter. Dit wordt bevestigd door het rapport ‘Inzicht in het landschap en effect van influencers’ van Talpa/Social1nfluencers en DVJ Insights, dat resultaat is van onderzoek onder consumenten van 13 t/m 34 jaar. 

 


Textilia is vernieuwd!

Vandaag is de nieuwe Textilia verschenen. En deze keer ziet hij er anders uit dan je gewend bent. Het magazine heeft een metamorfose ondergaan. Het resultaat is een extra dik, modern vormgegeven magazine in een handzaam formaat, gedrukt op duurzaam papier. Met veel te kijken, maar ook zeker veel te lezen, want de inhoud is uiteraard op hetzelfde niveau gebleven als je van ons gewend bent. Journalistiek, onafhankelijk, betrouwbaar en een jaar vooruitlopend op de trends in de consumentenbladen.

NEEM NU EEN ABONNEMENT


 

Even afrekenen: Een kijkje in de kassa bij Grail in Maastricht

Nederlanders staan niet bepaald bekend om loslippigheid als het gaat om hun portemonnee. MaarSjuul van den Eertwegh en Floyd Gielen van Grail geeft openheid van zaken aan de hand van een bongemiddelde.  

Van den Eertwegh en Gielen stoppen veel energie en creativiteit in hun streetwearwinkel Grail in Maastricht. “We staan niet in een hoekje te wachten tot klanten komen. We willen continu ons verhaal vertellen en delen.”

Trends in de praktijk: zo vertaal je ze naar de winkelvloer

Kleur, prints, sportieve outfits, XL-items en supercomfortabele materialen: hoe ga je de trendthema’s van de vorige pagina’s vertalen naar je assortiment en de winkelvloer? We vragen het Sara Gerretsen (mede-eigenaar Schwung Amsterdam), Donny Willems van Beveren (manager Freshlabelz.nl), Steven Dahlberg (allround stylist en fashion director JFK) en Elsemieke Beekwilder (creatief directeur bij Beekwilder).

Achtergrond; hoe collabs het retailen weer boeiend maken

Het is opvallend hoe actief ondernemerschap, creativiteit én positieve energie in de retail groeien. Mede dankzij collabs en co-creatie, die vaste waarden zijn geworden. “Retailen gaat steeds meer om het creëren van herinneringen voor je klanten.”

 


NEEM NU EEN JAARABONNEMENT OP TEXTILIA EN ONTVANG ALLE EDITIES PLUS TOEGANG TOT ALLE EXCLUSIEVE CONTENT OP DE WEBSITE.


 

Mysteryshopper: wat zijn de tips voor Maddox in Amstelveen?

Het stadshart van Amstelveen heeft twee overdekte winkelcentra die worden gescheiden door een plein. De jeanswinkel Maddox zit er al ruim twintig jaar, vlakbij de Bijenkorf. Na de verbouwing in voorjaar 2018 is de winkel opgesplitst in twee concepten: Maddox Next Door voor vrouwen en iets verderop de mannenwinkel Maddox, die wij bezoeken.

Mode-icoon: de Canadian tuxedo

Je houdt ervan of niet: een denim bloes of jack op een broek of rok van dezelfde stof. Deze complete jeansoutfit wordt ook wel ‘double denim’ of ‘Canadian tuxedo’ (Canadese smoking) genoemd. Op de catwalks en op straat zien we de afgelopen seizoenen weer opvallend veel blauw op blauw voorbij komen.

 

 


Wil je de kleurkaarten elk seizoen in de brievenbus en het hele jaar door op de hoogte zijn van alle ins en outs van de modebranche? Sluit dan een jaarabonnement af. Twaalf edities per jaar en toegang tot alle exclusieve content op de website. En natuurlijk tweemaal per jaar de kleurkaarten met de nieuwste modekleuren.