• No products in the cart.
TOP

Nu in Textilia #2: Athleisure, 6 paginas Street X Active-trends en marktcijfers social media

Op dinsdag 17 januari 2017 verscheen de splinternieuwe special Street X Active van Textilia. Met in deze editie onder meer een achtergrondverhaal over athleisure, 6 pagina's Street X Active-trends voor winter 2017-2018, een interview met Emres en we kijken naar de beste modemerken op social media.

Achtergrond: athleisure, het nieuwe segment

Athleisure, mode voor sport en vrije tijd tegelijk, blijft de aandacht trekken van de internationale markt. Ook de Nederlandse retail maakt steeds vaker kennis met dit groeiende, veelzijdige en vooral lucratieve segment.

6 pagina’s Street X Active-trends voor winter 2017-2018

“De invloed van sport op vrijetijdskleding is zo groot geworden dat we kunnen  spreken van een nieuwe modetrend”, aldus Textila’s trendforecaster Jan Agelink. “Consumenten verlangen het comfort en gemak van activewear anno 2017 ook in hun dagelijkse kleding. Deze sportieve invloeden worden gemixt met inspiratie uit verschillende subculturen. Het resultaat: actieve mode ‘van de straat’.”

Milco Schermer: ‘De vraag naar specialistische collecties groeit’

Dat de urban modemarkt in rap tempo transformeert, merkt ook Milco Schermer van Emres Benelux. Volgens de agent is dit voor ondernemers het moment om verder te kijken én hun concept nog nadrukkelijker te vermarkten: “Durf een omslag te maken.”

Even afrekenen: wat is het bongemiddelde van Div. Herenkabinet en Div. Damesboudoir in Amsterdam

Een winkel runnen die het omfietsen waard is: dat is het streven van zakenpartners Gladwyn Veugelink en Willemien Ruys. Met hun Div.-winkels in Amsterdam-Oost lokken zij klanten met niet al te alledaagse label. “Wij  halen klanten uit hun comfortzone”.

Mystery shopper: Go Britain – Rib.Eye.Steak

Go Britain – Rib.Eye.Steak is een formulewinkel die opereert in het segment streetwear. Naast de winkel in de Korte Hoogstraat in het centrum van Rotterdam zijn er nog drie vestigingen in Nederland. De mystery shopper van bureau Mysteryplus ging bij ze langs.

Markt in cijfers: wie is het grootst op social media?

Wat hebben de merken Victoria’s Secret, Nike en H&M gemeen? Ze doen het alle drie bijzonder goed op social media. Dat blijkt uit de ‘Social War’-rapportage over de tweede helft van 2016 van IIZT, dat onderzoek doet naar de prestaties van merken op social media.

Close-up: ‘Nog een droom: een foodtruck starten’

In de rubriek Close-up zitten we op de huid van een modeprofessional. Dit keer: Poyan Rahimzadeh (32), mede-eigenaar van agentschap/webshop Big in Japan, de winkel Hidden in Amsterdam en creatief consultant voor Four by Azzurro.

Mode-icoon: de bodywarmer

In Textilia duiken we regelmatig in de geschiedenis van een mode-icoon. Goed voor je vak-kennis en een mooi verhaal om aan je klant te vertellen. Dit keer: de bodywarmer.

 


Wil je het hele jaar door op de hoogte zijn van alle ins en outs van de modebranche? Sluit dan een jaarabonnement af. Twaalf edities per jaar en toegang tot alle exclusieve content op de website. En natuurlijk tweemaal per jaar de kleurkaarten met de nieuwste modekleuren.