TOP

Nu in Textilia #12: kleurkaarten voor winter ’17-’18, Goosecraft en de beursagenda

In de nieuwste Textilia, die vrijdag 16 december verschijnt, de nieuwe kleurkaarten voor het winterseizoen 2017-2018 met uitleg van onze trendforecasters, een interview met ceo Vincent van der Weijden van Goosecraft en 6 pagina's met beurstips, highlights en de agenda voor de aankomende beurzen.

Kleurkaarten voor winter 2017-2018

Van ‘disrupted’ klassieke tinten voor vrouwenmode tot gepoederde pastellen voor het nieuwe segment Street X Active. Het zijn slechts een paar opvallende nieuwtjes voor het volgende winterseizoen. Het complete palet zie je op de modekleurkaarten voor winter 2017-2018 die je als abonnee gratis bij deze editie van Textilia ontvangt. Inclusief schoenmode, het andere nieuwe segment dat we hebben toegevoegd. Maar wat zijn op zo’n kaart nou de basiskleuren, en wat de accentkleuren? Hoe kun je ze combineren? In de nieuwste editie leggen onze trendforecasters per segment in een schema uit hoe je de kaarten kunt gebruiken bij het inkopen en het samenstellen van de collecties.


Geen abonnee? Bestel de kleurklaarten los, of in combinatie met de aankomende beursspecials.

Wil je de kleurkaarten elk seizoen in de brievenbus en het hele jaar door op de hoogte zijn van alle ins en outs van de modebranche? Sluit dan een jaarabonnement af. Twaalf edities per jaar en toegang tot alle exclusieve content op de website. En natuurlijk tweemaal per jaar de kleurkaarten met de nieuwste modekleuren.


Goosecraft: ‘Monobrand is het nieuwe multibrand’

Het Nederlandse leermerk Goosecraft lanceerde in 2016 een tassencollectie en een schoenenlijn. Op de planning voor 2017 staat een monobrandstore. En medeoprichter Vincent van der Weijden ziet nog veel meer mogelijkheden. “We zijn op zoek naar een locatie om begin 2017 onze eerste eigen Goosecraft-winkel te openen.”

6 pagina’s beurstips

Grote kans dat komend inkoopseizoen outdoor-, activewear en urbanmode de aandachtstrekkers worden. Gezien de focus daarop van een groot aantal evenementen. Ook genderneutrale mode en een uitgebreid lifestyle-aanbod krijgen steeds meer ruimte op de beursvloer. We zetten alle nieuwtjes en tips voor je op een rij.

Even afrekenen: wat is het bongemiddelde bij Mansion24 in Apeldoorn?

Robin Batens werkte voor modebedrijven als Score, VF Jeanswear, Men at Work en Gsus voordat hij besloot zijn eigen winkel neer te zetten. Mansion24 omvat alles wat hij miste in Apeldoorn. Lees in de rubriek Even Afrekenen wat het bongemiddelde is van zijn winkel.

Close-up: Kentroy Yearwood, head design mannencollectie bij Garcia Jeans

In de rubriek Close-up zitten we op de huid van een modeprofessional. Deze keer: Kentroy Yearwood (47), head design mannencollectie bij Garcia Jeans. “Mijn eerste jeans kreeg ik van mijn zus uit Nederland. Ik was een jaar of tien en woonde nog op Curaçao. Het was een Lee Dungaree salopette met flared pijpen. Aan de achterkant zat elastiek waardoor ik hem tot mijn veertiende heb kunnen dragen. Toen paste ik er echt niet meer in, maar wat was ik blij met die jeans.

GfK-onderzoek: funshoppen is minder populair

De populariteit van funshoppen is in 2016 opnieuw verder afgenomen. Vergeleken met 2015 is het aandeel Nederlanders dat wel eens gaat funshoppen afgenomen van 55 naar 49 procent. Dit blijkt uit onder-zoek van GfK. Lianne van der Wijst, consultant bij GfK legt uit hoe dat komt.

Mode-icoon: de lammy coat

In de jaren ’50 zijn de gevoerde jassen een massale modehit als bekende Hollywoodsterren als Marlon Brando (in de film ‘The Waterfront’) en James Dean (in ‘Giant’) er eentje dragen. In Textilia duiken we regelmatig in de geschiedenis van een mode-icoon. Goed voor je vakkennis en een mooi verhaal om aan je klant te vertellen. Dit keer: de lammy coat.


Bekijk hier de mogelijkheden voor een abonnement op Textilia