TOP

Nu in Textilia #11: Van retouren kun je leren, Roetgerink en de mysteryshopper

Op vrijdag 17 november 2017 is Textilia's special Smart Retailing verschenen. Met in deze editie een achtergrondverhaal over hoe je kunt leren van retouren, een interview met directeur Paul Roetgering van Roetgerink Mode en Schoenen, het bongemiddelde van Bastiaansen Modestad én een bezoek van de mysteryshopper.

Interview met Roetgerink Mode en Schoenen: ‘Waar iedereen linksaf slaat, gaan wij rechtsaf’

Familiebedrijf Roetgerink bestaat na ruim 163 jaar uit meer dan 6.500 vierkante meter aan mode en schoenen en een eigen brasserie, allemaal aan het zelfontworpen modeplein in Enter (Twente). Directeur Paul Roetgering: “Klanten komen hier nooit éventjes winkelen.”

De mysteryshopper gaat langs bij Fashion4men.nl 

Fashion4men.nl is de webshop van mannenmodewinkel Ronald Hazendonk in Culemborg. Net als in de winkel staan in de webshop van Fashion4men advies en service voorop. Vindt onze mysteryshopper dat de webshop deze belofte waar maakt?

Marktcijfers: GfK-onderzoek over millennials in de mode

Met vier miljoen modekopers en goed voor 28 procent van de modebestedingen in Nederland, vormen de millennials een niet te onderschatten doelgroep. Dat vertelde GfK-consultant Lianne van der Wijst op 7 november 2017 tijdens de Trenddag van Textilia in Den Haag

Even Afrekenen: Bastiaansen Modestad uit Bavel

De kleine modezaak die Bastiaansen Modestad in Bavel ooit was, is uitgegroeid tot een immens shoppaleis. Dit jaar werd de zaak beloond met twee prijzen bij de Dutch Retail Experience Awards. Henneke en Geert Bastiaansen geven openheid van zaken aan de hand van een bongemiddelde. “Als een merk te populair wordt maar niet meer vernieuwend is, nemen we er afscheid van.”

Mannenschoenen: trends uit Milaan voor zomer 2018

Kun je op het gebied van schoenen nog inspiratie gebruiken voor zomer 2018? Kijk in Textilia #11 welke vier trends wij spotten tijdens de 84ste editie van de internationale schoenenbeurs Micam in Milaan


Kom naar de Trendsafari over zomer 2019


Vooruitgang is vooruitkijken. Heb je zin om samen met Textilia alvast een blik te werpen op het zomerseizoen van 2019? Ga dan op 9 januari 2018 met Textilia’s trendforecaster Jan Agelink mee op Trendsafari. Bestel hier je kaarten.


 

Close-up: Jan Everard Wiggelinkhuizen van Wig Anthology

Wie is Jan Everard Wiggelinkhuizen (58) van agentuur Wig Anthology, met onder meer het merk Mads Nørgaard Copenhagen? In de rubriek Close-up beantwoordt hij 17 persoonlijke vragen. “Ik had vaker nee moeten zeggen.”

Mode-icoon: het sweatshirt

Sommige items leggen een lange weg af voor ze de status van mode-icoon bereiken. Wist je bijvoorbeeld dat sweatshirts ooit van ondergoedmateriaal werden gemaakt? In Textilia #11 alles over de kraagloze oversized trui met lange mouwen.


Textilia Cover T11 2017Sluit nu een Textilia Totaal Jaarabonnement af en ontvang 12 keer per jaar het blad met interviews, achtergronden en marktcijfers uit de modebranche, plus onbeperkt toegang tot alle artikelen op onze website. Ook ontvang je twee keer per jaar de kleurkaarten, speciaal voor onze abonnees samengesteld door onze trendwatchers, en krijg je korting op evenementen als de Trenddag.

Heb je geen abonnement? Bekijk hier de mogelijkheden.

bestellen-icoon