TOP

Nu in Textilia #02: Special Vrouwenmode

In Textilia #02: een interview met Jetteke van Beuningen, oprichter en eigenaar van vrouwenmodemerk Anecdote, 12 pagina’s trends voor winter 2014-2015 en alles over de uitverkoopwet in België.

Interview: Jetteke van Beuningen van Anecdote
In vijf jaar tijd heeft het Nederlandse modelabel Anecdote zichzelf op de kaart gezet in de Nederlandse vrouwenmode. In augustus opende de flagshipstore in de Negen Straatjes in Amsterdam. “Een winkel in Parijs is mijn droom”, aldus Jetteke van Beuningen.

Mode-icoon: het Chanel-jasje
Na 60 jaar is het iconische Chanel tweedjasje nog steeds een van de meest begeerde kledingstukken ter wereld. Elk seizoen verschijnen er talloze lookalikes op de markt. Het ultieme compliment volgens Coco Chanel.

Twaalf pagina’s vrouwenmodetrends

Het winterseizoen 2014-2015 gaat over hybride vormen, een mixen en mengen van ingrediënten zegt trendanalist Christine Boland. In de modetrends zien we inspiratie uit de Gouden Eeuw, de visual storytelling van de wetenschap, de tactiliteit van de natuur en de creativiteit van de menselijke cultuur.

Mystery shopper

Onze mystery shopper beoordeelt een winkel op service, etalage, assortiment en het interieur, zonder dat de ondernemer dit weet. Deze keer kreeg vrouwenmodezaak Pauw in Breda een bezoekje. Een klassieker van naam in het vrouwenkledingsegment.

Achtergrond: uitverkoopwet in België

In Nederland roepen retailers al jaren om herinvoering van de uitverkoopwet, zoals die in België nog steeds wordt gehandhaafd met regels en boetes. “Er wordt naartoe geleefde en mensen schuiven in rijen aan”, zegt Miguel Dheedene, mede-eigenaar van Fashion Club 70 in Antwerpen.

Plus: exclusief onderzoek onder Textilia’s MYFashionpanel
: willen we de uitverkoopwet in Nederland terug?

Meer lezen?

Nieuwsgierig geworden? Je leest het allemaal in de nieuwe vrouwenmodespecial van Textilia. Ben je nog niet geabonneerd? Bekijk hier de mogelijkheden!