TOP

Nobody Has To Know lanceert denimcollectie *

Het Amsterdamse merk Nobody Has To Know heeft een premium denimcollectie gelanceerd. Met deze lijn wil het bedrijf vooral grenzeloos zijn. Mede-eigenaar Hannah van Dijck: “Alle items zijn uniseks en naar eigen inzicht te vormen.”

‘The Uncut’ heet de afgelopen week geïntroduceerde denimcollectie van Nobody Has To Know (NHTK). Verwijzend naar de vele mogelijkheden die de lijn biedt. Mede-eigenaar Hannah van Dijck legt uit: “alle items zijn uniseks, one size fits most en reshapeable, naar eigen inzicht te vormen. Wil je een model wijder of strakker, lang of kort? Het kan allemaal.” Bijzonder is dat de denimlijn in gelimiteerde oplage in Amsterdam is geproduceerd.  

Care/don’t care

Fundament van het merk is het streven naar een tolerante en ruimdenkende samenleving waarin gelijkwaardigheid en respect voor individuele verschillen vanzelfsprekend zijn. Ook neemt NHTK afstand van het hoge tempo in de mode-industrie door items te creëren die voorbij gaan aan seizoenen en trends. Daarnaast vallen de patches met de kreten ‘care’ en ‘don’t care’ op, waarmee de dragers hun kleding een extra lading mee kunnen geven.

Winkels

De nieuwe denimcollectie is verkrijgbaar in de winkel aan de Amsterdamse Keizersgracht en de Ceintuurbaan. Van Dijck geeft aan dat de laatste winkel per 1 januari gaat sluiten: “heel jammer, maar de straat ligt open en dat blijkt toch een lastig struikelblok. Wel kijken we naar nieuwe winkels, bijvoorbeeld in Rotterdam.” 

NHTKSTUDIO CAMPAIGN (4)

NHTKSTUDIO CAMPAIGN (6)

NHTKSTUDIO CAMPAIGN (7)

NHTKSTUDIO CAMPAIGN (10)

NHTKSTUDIO CAMPAIGN (3)

NHTKSTUDIO CAMPAIGN (11)