TOP

Nike schakelt kunstenaars in

Nike heeft verschillende kunstenaars ingezet om de lancering van de nieuwe Nike Sportswear lijn te ondersteunen

In de sneakerwinkels Patta, 290 Square Meters, Concrete en 8cht in Amsterdam is de komende weken het werk te zien van de kunstenaars Clyde Semmoh, Yamandu Roos, Pieter Parra, +41, Pêche Noire en Shawn Mortensen. Daarbij liet elke kunstenaar zich inspireren door een Nike icoon.

Nike Sportswear werd op 8 augustus jl. internationaal gelanceerd met de opening van acht tijdelijke winkels in de acht voormalig Olympische steden Londen, Parijs, Berlijn, Barcelona, Rome, Moskou, Stockholm en Amsterdam.

De tijdelijke winkels zijn zestig dagen open en dragen de naam van het jaar dat de Olympische Spelen in die stad plaatsvonden. Voor Amsterdam is dat ‘1928’. In Parijs heet de winkel ‘1924’ en in Barcelona ‘1992’.

Nike Sportswear is een nieuwe lifestyle collectie waarin traditie en technische innovatie worden gecombineerd. De collectie bestaat uit acht stukken, vier sneakers en vier kledingstukken.