TOP

Nieuwe winkels voor Rain Couture en MS Mode en State of Fashion gaat naar Berlijn

Het Amsterdamse regenkledingmerk Rain Couture opent eind dit jaar een tweede winkel in Amsterdam, het nieuwe boxershortmerk Iamtoro gebruikt in zijn campagne echte mannen zoals een Syrische vluchteling en MS Mode introduceert een nieuw winkelconcept. Dat en meer in het nieuwsoverzicht van 28 augustus.

Rain Couture opent tweede winkel

Het Amsterdamse regenkledingmerk Rain Couture opent eind dit jaar een tweede winkel, in de Utrechtsestraat in Amsterdam. De eerste winkel verhuisde twee jaar geleden van de Van Woustraat naar de Huidenstraat (één van de 9 Straatjes) in Amsterdam, waar de omzet werd verdubbeld. Oprichter Daphne Gerritse wil in de toekomst meer Rain Couture-winkels openen, liefst in elke grote stad en voor een deel via franchise. Op termijn staat internationale expansie ook op de planning, naar onder andere Scandinavië, het Verenigd Koninkrijk en Duitsland.

Rain Couture winkel Amsterdam 2018 (2)

Vanaf begin september kunnen consumenten op afspraak in de Rain Couture-winkel terecht voor gepersonaliseerde color consults. Dit kleuradvies is onderdeel van het Amsterdam Luxury Stores Partner Network, dat ook in september wordt gelanceerd. Dit is een netwerk van merken en speciaalzaken op hetzelfde luxe niveau, waarbij tot nu toe acht winkels zijn aangesloten, waaronder Marie Stella Maris, Travelteq en Lincherie Styling Center.

Vluchteling in campagne Iamtoro

Acteur en ondernemer Everon Jackson Hooi gebruikt voor de campagne van zijn nieuwe boxershortmerk Iamtoro geen modellen, maar echte mannen met een verhaal, zoals een Syrische vluchteling. Aspirant modellen konden zich via social media aanmelden en uit de aanmeldingen zijn twaalf jongens voor de campagneshoot geselecteerd. Hun verhalen zullen middels portretvideo’s via social media worden gedeeld, waaronder het verhaal van Daniël, die op zijn veertiende in zijn eentje Syrië ontvluchtte om uit handen van het leger te blijven. Op 2 september wordt Iamtoro officieel gelanceerd met een event bij de Hangar in Amsterdam, waarbij de twaalf ‘modellen’ ook acte de presence zullen geven. Iamtoro focust zich voornamelijk op boxershorts, maar biedt ook caps, t-shirts en hoodies. Everon Jackson Hooi richtte het merk op met partners Marc van Eck en Roland Ykel.

State of Fashion naar Berlijn

Na de eerste editie in Arnhem houdt het mode-evenement State of Fashion komend weekend een compacte editie in Duitsland. Van 31 augustus tot en met 2 september organiseert State of Fashion op uitnodiging van Zalando een pop-up tentoonstelling tijdens modefestival Bread&Butter in Berlijn, dat vorig jaar ongeveer 30.000 consumenten trok. Het werk van 12 ontwerpers is te zien in een oud ketelhuis aan de Spree, waaronder ArtEZ alumni Iris van Herpen, Pauline van Dongen en Liselore Frowijn, maar ook de activistische ontwerpers VIN + OMI (Verenigd Koninkrijk), Osklen (Brazilië) en Bethany Williams (Verenigd Koninkrijk). Die laatste is ook in te gast in een speciale Whataboutery: een debat over het thema #FAIRNESS, dat State of Fashion op 31 augustus organiseert.

MS Mode introduceert nieuw winkelconcept

Op 1 september opent MS Mode een flagshipstore in Almere volgens het nieuwe winkelconcept. In de winkel van 228 vierkante meter staat beleving centraal en moet de consument zich thuis voelen en geïnspireerd worden. Zo is er veel aandacht voor trends en inspiratie en wordt het de klant makkelijk gemaakt om een kledingstuk of outfit te vinden die bij haar past. De paskamers zijn extra ruim, voorzien van airco en bieden een selectie shapewear artikelen voor tijdens het passen. Verder worden er nieuwe merken en sublabels geïntroduceerd in de nieuwe MS Mode in Almere, zoals het nieuwe curvy fashionmerk Some…., en het afgelopen zomer geïntroduceerde label FSTVL. In september lanceert MS Mode het label Magic Simplicity waarmee groots wordt uitgepakt in Almere.