TOP

Nieuwe winkels in Nederland: Lacoste, Superdry en The Kooples

Dit najaar staan verschillende winkelopeningen in Nederland op de planning. Het Franse The Kooples gaat de eerste winkel in Nederland openen en Lacoste en Superdry voegen allebei een winkel toe aan het winkelbestand in ons land.

The Kooples
De Franse modeketen The Kooples zet voet op Nederlandse bodem en gaat een winkel openen in de PC Hooftstraat in Amsterdam. De openingsdatum is nog niet bekend. De keten bestaat sinds 2008 en heeft meer dan 300 winkels in 10 landen. Het merendeel van de winkels zit in thuisland Frankrijk. The Kooples richt zich op koppels en verkoopt matching fashion voor mannen en vrouwen. In de collectie veel stijlvolle en tijdloze modeklassiekers zoals jasjes, broeken en overhemden en tops, plus een sportieve lijn.

Lacoste

Lacoste opent deze maand een nieuwe winkel aan de Beurstraverse in Rotterdam. Daarmee komt het totaal aantal winkels in Nederland op zes: in Rotterdam, in Amsterdam (2), Den Haag, Maastricht, Utrecht. De nieuwe flagshipstore in Rotterdam komt in de plaats van de twee bestaande Rotterdamse winkels (één in de Passage aan de Coolsingel en één de Aert van Nesstraat). Het is onderdeel van een aantal investeringen die Lacoste doet in de winkels. Zo verhuisde de winkel in Magna Plaza dit voorjaar van een pand van 50 vierkante meter naar 170 vierkante meter. Voor de winkel in de PC Hoofstraat staat een verbouwing op de planning. Ook komt er een nieuwe Nederlandse winkel bij, waarvan de locatie later deze maand onthuld wordt.  

Superdry

Superdry opent een flagshipstore in de Kalverstraat in Amsterdam. De nieuwe winkel komt in het oude pand van Mexx, dat vorige week bekend maakte deze locatie te sluiten. De nieuwe flagshipstore van het Britse merk opent in november. Daarmee komt het totaal aantal winkels van Superdry in Nederland op negen; er zijn winkels in Amsterdam (2), Almere, Haarlem, Maastricht, Den Bosch, Rotterdam, Breda en Hillegersberg. De opening van de nieuwe winkel past in de strategie van het Britse bedrijf om het eigen retailnetwerk binnen Europa uit te breiden. Zo moeten er in 2014 ongeveer 50 franchisewinkels bij komen.