TOP

Nieuwe winkel voor Anna + Nina, kleur van 2023 bekend, ramkraak in Alkmaar

Het Amsterdamse label Anna + Nina opent deze maand een winkel in Rotterdam. Kleurinstituut Pantone heeft de rode kleur Viva Magenta uitgeroepen tot Colour of the Year 2023. En bij kledingwinkel Köster in Alkmaar is vannacht een ramkraak gepleegd. Dat en meer in het nieuwsoverzicht van 6 december 2022.

Credit beeld: Viva Magenta, Pantone

Anna + Nina opent in Rotterdam

Het Amsterdamse merk Anna + Nina opent deze maand een winkel in Rotterdam. “Rotterdam stond altijd bovenaan ons lijstje. Maar we zaten te wachten op de ideale locatie die zou passen bij ons merk, onze visie en esthetiek”, zegt Anna de Lanoy Meijer in een persbericht. Samen met Nina Poot richtte ze tien jaar geleden het merk op. Uiteindelijk werd een geschikte winkellocatie gevonden in de Pannekoekstraat in Rotterdam. Het interieur is typisch Anna + Nina met eclectische kleuren en uitzonderlijke combinaties, beïnvloed door een traditioneel Engels decor en uitbundige Indiase prints. Naast uitgesproken sieraden, woonaccessoires en kleding biedt de nieuwe winkel services zoals piercing, gaatjes schieten, ringaanpassing en graveerservices. Het wordt de vierde winkel van het merk, dat al een Atelier heeft in een klein grachtenpandje aan de Herengracht in Amsterdam en flagshipstores aan de Gerard Doustraat in Amsterdam en in Antwerpen. Het merk heeft 150 verkooppunten wereldwijd en werkte al samen met Liberty London en Moda Operandi.

Magenta kleur van 2023

Kleurinstituut Pantone heeft de rode kleur Viva Magenta (TCX 18-1750) uitgeroepen tot Colour of the Year 2023. De tint stamt af van de rode kleurfamilie en geeft volgens het kleurinstituut uitdrukking aan een nieuw signaal van kracht. Assertief maar niet agressief, als een ‘vuist in een fluwelen handschoen’. Viva Magenta is ook een hybride kleur, die tussen warm en koel balanceert, en zou daarmee het fysieke en het virtuele in onze multidimensionale wereld comfortabel kunnen overbruggen. De karmijnrode tint kon vroeger alleen worden gewonnen uit de cochenilleluis en is daarmee een van de kostbaarste natuurlijke kleurstoffen. “En een van de sterkste en helderste kleurstoffen die de wereld ooit heeft gekend”, aldus Leatrice Eiseman, uitvoerend directeur van het Pantone Color Institute. “In dit tijdperk van technologie proberen we inspiratie te halen uit de natuur en wat echt is. Viva Magenta is geworteld in het oorspronkelijke en verbindt ons opnieuw met de oorspronkelijke materie.”

Kledingwinkel Köster Alkmaar slachtoffer van ramkraak

Bij kledingwinkel Köster aan de Ritsevoort in Alkmaar is vannacht een ramkraak gepleegd. Dat meldt NH Nieuws. Er werd een BMW de winkel in gereden en het rolluik van de zaak is volledig vernield. De daders hebben weten te ontkomen. Köster is een mannen- en vrouwenmodewinkel in het hogere segment met merken als Stone Island, Parajumpers, Canada Goose, Jacob Cohen, Lacoste en 7 For all Mankind. Er wordt nog geïnventariseerd wat er precies is gestolen. Tegen de lokale nieuwssite Streekstad Centraal schat eigenaar Ton Köster dat er voor 40.000 euro aan kleding is gestolen, vooral dure jassen. Twee weken geleden is er ook al ingebroken bij zijn winkel in het centrum in Alkmaar en werd er kleding gestolen.

Austria Sport opent in WFC Amsterdam

Outdoor- en wintersportspecialist Austria Sport heeft een winkel geopend in WFC Amsterdam. Het is de tweede winkel van Austria Sport in Nederland, naast de al 45 jaar bestaande winkel in Malden (regio Nijmegen). De retailer richt zich op kleding en materialen voor wintersport, outdoor (wandelsport) en hockey en heeft een werkplaats voor onderhoud aan ski’s, snowboards en langlauf en waar skischoenen en wandelschoenen aangepast kunnen worden. Daarnaast verhuurt de retailer skimateriaal. Voor ontwikkelaar MRP past de komst van Austria Sport perfect in de plannen om WFC Amsterdam te transformeren van een ‘monofunctioneel gebouwencomplex’ naar een multifunctionele plek voor wonen, werken, winkelen, recreëren en ontmoeten. Daardoor is er naast showrooms ook ruimte voor winkels.

Nieuw modemerk Reveals maakt sjaals met QR code

Vorige week werd het nieuwe Nederlandse modemerk Reveals gelanceerd met de presentatie van het eerste item: de Reveals-sjaal. Elke sjaal is uniek en ‘revealt’ (vertaling: onthult) een stukje persoonlijke informatie van de degene die hem draagt. Op elk item staat een QR-code die leidt naar een unieke digitale omgeving. Hier kan de drager persoonlijke digitale content verzamelen zoals een Spotify-playlist, een YouTube-video of blogpost. Reveals is bedacht en gemaakt door het creatieve bureau Born05 vanuit de gedachte dat kleding communiceert. De sjaal is verkrijgbaar via de webshop in de kleuren zwart-wit, bruin-zwart en groen-zwart voor 95 euro.