TOP

Nieuwe website voor DJ Dutchjeans

Het kinderkledingmerk DJ Dutchjeans heeft sinds 19 april een geheel nieuwe website met wallpapers en sneak previews van de collectie. Bengels sprak met Wouter de Vries van het merk over de ontwikkelingen rondom het merk.

Waarom moest de nieuwe site er komen?
In deze tijd fungeert een website als visitekaartje voor het bedrijf. Winkelen gebeurt al lang niet meer alleen fysiek in een winkel. Online winkelen is een must voor consumenten en de nieuwe site is als een nieuwe en frisse etalage in een winkel. We kunnen nu de DJ Dutchjeanssfeer nog beter presenteren en beschikbaar maken voor iedereen.”

Wat is er zo bijzonder aan de nieuwe site?
“Op de homepage kunnen mensen onze folder bekijken, wallpapers downloaden, de laatste nieuwtjes lezen en een sneakpreview van de volgende collectie zien. Bezoekers kunnen ook doorlinken naar onze webshop, die ook binnenkort vernieuwd wordt. De vele foto’s op de site scheppen de juiste sfeer. Klanten krijgen een goede impressie van de DJ collectie via de introducerende slideshow. Wie daarna op de homepagina komt, krijgt meteen de belangrijkste onderdelen van de site toegelicht.”

Hoe is het deze orderperiode met DJ Dutchjeans gegaan?
“We hebben tijdens onze voororderperiode voor de winter 2013-2014 opnieuw een groei in de omzet van DJ Dutchjeans gehad. We merken dat er steeds meer vraag is van klanten in de winkels naar betaalbare, modieuze en kwalitatief goede kinderkleding. Ons merk kan aan die vraag goed voldoen.”

Wat zijn de best(door-)verkochte items in de collectie?
“De jeans zijn kenmerkend voor het merk en daardoor ook het meest verkochte item. De pasvorm in combinatie met de goede kwaliteit en prijs maken dit artikel interessant voor de winkelier.”

Wat staat er het komende halfjaar op de planning?
“Op dit moment zijn wij druk bezig met een compleet nieuwe webshop die eind april online gaat. Het bestellen van de collectie wordt een stuk makkelijker. De klanten kunnen bestellen aan de hand van sfeerfoto’s. We hebben gemerkt dat dit beter verkoopt, dan wanneer er iets gekocht wordt vanaf ‘platte productfoto’s. Op één webshop worden onze drie merken verkocht. (Dirkje babykleding ,DJ Dutchjeans kinderkleding en Lentiggini badmode).”

Op welke beurzen staan jullie?
“Wij zullen op verschillende beurzen staan, zoals: Pitti Bimbo, Kleine fabriek, Holiday INN beurs, CIFF Copenhagen, MTC München, Intermoda Mexico, CPM Moskou, Kind und Jugend, FIMI Valencia en diverse hotelbeurzen.”

Land van herkomst: Nederland
Start van het merk: DJ: 2005
Verkoopinfo: Wouter de Vries/ Denise Smeets, 0495-451396, info@vgt-dirkje.nl
Website: www.dj-dutchjeans.nl
Doelgroep:  Jongens en meisjes.
Maten: DJ Dutchjeans 92 – 164. Dirkje 50 – 116.
Prijzen (winkelverkoop): vanaf €9,95 (T-shirts)