TOP

Nieuwe strategie Hugo Boss werpt vruchten af

Hugo Boss heeft een beter kwartaal gedraaid dan verwacht. Het lijkt erop dat de nieuwe strategie van het Duitse modebedrijf zijn vruchten afwerpt.

Het Duitse modebedrijf Hugo Boss zegt dat de nettowinst 25% is gestegen naar 48 miljoen euro tegenover een €46 miljoen dat was voorspeld. De verkoop is met 1% gestegen naar €651 miljoen (€10 miljoen hoger dan de verwachting).

‘Duurzame groei’

De positieve resultaten komen vooral doordat de vraag naar luxe goederen weer lijkt bij te trekken in China. Volgens Hugo Boss is de verkoop in China met 3% gestegen dankzij marketing en social media. In Europa steeg de verkoop ook met 3%; vooral in Groot-Brittannië heeft het merk het goed gedaan met een salesgroei van 7%.


LEES OOK Hugo Boss keert terug op Pitti Uomo


Hugo Boss heeft al een aantal jaren te maken met tegenvallende cijfers. Het modebedrijf is met de nieuwe ceo Mark Langer een nieuwe koers gaan voeren door onder meer sterker in te zetten op mannenmode, het schrappen van sublabels en hanteren van lagere verkoopprijzen. 

‘Onze strategische koers lijkt goed uit te pakken en is op sommige vlakken zelfs al een succes te noemen,” zei Langer. “In de komende weken zullen we onze nieuwe collecties tonen aan het publiek. Dat is een belangrijke mijlpaal in het implementeren van onze strategie. Ik ben ervan overtuigd dat, na een jaar van stabilisatie, we weer terug zullen keren naar een winstgevende en duurzame groei.”