TOP

Nieuwe salesmanager voor Helly Hansen

Na negen jaar werkzaam te zijn geweest voor het Zweedse merk Tenson is Rick de Meijer bij USG aan de slag gegaan als salesmanager Benelux voor Helly Hansen.

Rick heeft een doel voor ogen nu hij aan de slag is gegaan als de nieuwe salesmanager Benelux bij Helly Hansen. “Het merk weer goed zichtbaar maken binnen de Benelux-markt, zowel voor de winkelier als de eindconsument. Met een onder eigen licentie geproduceerde commerciële kleding- en footwearcollectie in combinatie met de International Life Style-collectie zijn alle tools voorhanden. Wat veel mensen niet weten, is dat Helly Hansen in drie continenten ruim vertegenwoordigd is: Noord-Amerika, Europa en Azië. Het merk biedt alles op watersportgebied en heeft hiermee wereldwijde bekendheid.”

Merken
USG is eigenaar van sportketens Aktie Sport, Perry Sport, Time Out Sport en de Belgische retailer Primo met in total 272 winkels. Daarnaast is het Nederlandse bedrijf eigenaar van de merken INQ, SPEX, Wildebeast en Athlete en heeft licenties voor Le Coq Sportif, Ellesse, Pantofola d’Oro, Diadora, Admiral, Helly Hansen, Champion, Maui&Sons en Cars Footwear in verschillende landen. Sinds enkele maanden is Tenson ook in handen van USG en aan Rick werd gevraagd om de overstap te maken naar Helly Hansen. Na achtereenvolgens bij Columbia Sportswear, Timberland en Tenson gewerkt te hebben is Rick er klaar voor om de gevarieerde outdoor-, casual-, functional en modische lifestylecollectie van Helly Hansen goed op de kaart te zetten.