TOP

Nieuwe plus-sizeretailer More wil dertig vestigingen openen, The GoodPeople start met vrouwencollectie, nieuwe strategie voor Hema

Okay Fashion & Jeans ziet voor het nieuwe plus-size-concept More mogelijkheden om te groeien naar zo’n dertig tot 35 vestigingen. Het Nederlandse mannenmodemerk The GoodPeople lanceert de vrouwenlijn TPG Studio en Hema presenteert een nieuwe strategie. Dat en meer lees je in het nieuwsoverzicht van 26 oktober.

Foto: TPG Studio

Nieuwe plus-sizeretailer More wil ruim dertig vestigingen openen

Okay Fashion & Jeans ziet voor het nieuwe plus-size-concept More mogelijkheden om binnen twee jaar te groeien naar zo’n dertig tot 35 vestigingen. Dit laat eigenaar Edward van Dijk weten in een gesprek met Textilia. De formule waarin grotere maten (maat 42 tot en met 56) centraal staan, wordt op dit moment getest in vier Okay-winkels. Naar verwachting openen in maart en april 2022 drie pilotstores van More in Meppel, Hardenberg en Winterswijk. “Slaat dit aan, dan willen we flink doorpakken en binnen twee jaar groeien naar 30 tot 35 winkels”, aldus Van Dijk.   

The GoodPeople start met vrouwencollectie

Het Nederlandse mannenmodemerk The GoodPeople voegt dit najaar een vrouwenlijn toe onder de naam TGP Studio. De collectie is het resultaat van aanhoudende vraag van zowel consumenten als retailers, verklaart Nicole van Deyzen, hoofd design bij The GoodPeople en verantwoordelijk voor TGP Studio. De collectie omvat zowel comfortabele basisitems als sweatshirts, T-shirts en joggers tot printblouses, pantalons en accessoires als riemen en zonnebrillen. De eerste drop, voor dit najaar, is vanaf nu verkrijgbaar via de eigen website, TGP-Studio.com en via pop-up events in de The GoodPeople-winkel in Rotterdam. Het merk heeft uitbreiding naar wholesale-activiteiten vooralsnog op de planning staan.    

Nieuwe strategie voor Hema: omnichannel, onderscheidender en duurzaam 

Hema heeft de strategie voor de komende periode gepresenteerd. De retailer wil weer onmisbaar worden bij de klant en focust daarom op een omnichannel aanpak in eigen winkels en eigen digitale kanalen, onderscheidende producten die langer meegaan en duurzaam zijn en een uitbouw van de strategische samenwerking met Jumbo. Ceo Saskia Egas Reparaz laat in het persbericht verder weten dat extra wordt geïnvesteerd in winkelbelevenis en winkelgemak. Al in de komende weken moet de consument de eerste veranderingen beleven: “Met de feestdagen voor de deur gaan we onze klanten weer het vertrouwde Hema-gevoel teruggeven met oog voor traditie én vernieuwing”, aldus Egas Reparaz. 

Tumble ’n Dry herstart wholesale-activiteiten

Tumble ’n Dry gaat weer wholesalen, zo maakt het kindermodemerk bekend. Het bedrijf heeft Iris Kuijf aangetrokken om als salesmanager het team te versterken. Kuijf werkte al eerder bij het label, voordat ze aan de slag ging bij IKKS, Brands2Love en Beebielove. Vorig jaar maakte Tumble ’n Dry nog keuze om te stoppen met wholesale en de eigen winkels om zich op online-activiteiten te richten. In kindermodevakblad Bengels liet directeur Lieske Dekkers deze zomer al weten dat er nog steeds veel interesse vanuit retailers bestaat. Het merk bestaat in 2022 vijftien jaar. 

H&M maakt diervriendelijke collectie met Peta

Modeketen H&M brengt een collectie op de markt die is goedgekeurd door de dierenrechtenorganisatie Peta. De lijn, Co-Exist Story, is bedoeld voor mannen, vrouwen en kinderen en gemaakt van diervriendelijke materialen en processen, zo laat de mode-onderneming weten. Zo worden innovatieve, alternatieve en duurzame materialen gebruikt als FLWRDWN™ – dons gemaakt van wilde bloemen – en VEGEA™, een plantaardig alternatief voor leer, faux fur van gerecycled polyester en natuurlijk rubber voor laarzen. De collectie brengt daarnaast vegan make-up, gecertificeerd door The Vegan Society. Co-Exist Story is onderdeel van het eerder dit jaar gelanceerde ‘Innovation Stories’-initiatief, waarbij de retailer streeft naar innovatieve vernieuwing op het gebied van materialen en ontwerpen. De collectie is in geselecteerde winkels en online verkrijgbaar vanaf 4 november. Foto’s: H&M