TOP

Nieuwe opzet voor Berlijnse beurs Seek


De Berlijnse street- en activewearbeurs Seek voert komende januari-editie een aantal vernieuwingen door. Zo organiseert het verschillende panelsessies en masterclasses en werkt het aan nieuwe concepten waarbij kennisoverdracht voorop staat.

In de zoektocht naar meer relevantie voor beursbezoekers voert Seek komende editie – van 14 tot en met 16 januari 2020 – een aantal veranderingen door. In een persbericht laat de beursorganisatie weten te werken aan nieuwe concepten voor de verkoopvloer en aandachtspunten als ‘verantwoorde toekomst’, retailbeleving en digitalisering. 

 

#Fashiontech

Om deze thema’s vorm te geven introduceert Seek panelsessies en masterclasses in samenwerking met het platform #Fashiontech, eveneens onderdeel van de Premium Group. Social media, brand building en gaming zijn enkele onderwerpen die aan bod zullen komen. Ook is de beurs in gesprek met verschillende belanghebbenden om via nieuwe manieren meer kennis en ervaring te delen met beursbezoekers. 

 

Duurzaamheid

Verder zet Seek meer in op duurzaamheid. Komende editie presenteert het ruim tachtig merken die zich op dit gebied concentreren, waaronder Veja, Dedicated, Sandqvist en Kings of Indigo. De organisatie neemt daarnaast de merkenmix onder de loep. “Voor ons is het belangrijk om zo nu en dan te reflecteren, om ondernemers te helpen via ons aanbod”, zegt Maren Wiebus, directeur van Seek. “Het vergt lef, creativiteit en nieuwe ideeën om met verrassingen te komen. Op het eerste gezicht vormen commerciële merken misschien een mismatch met kleinere, premium collecties. Maar dit geeft wel een bepaalde dynamiek op de beursvloer. Het is de bedoeling dat Seek-bezoekers deze nieuwe energie meekrijgen.”