TOP

Nieuwe modeopleiding van TMO en Schoevers

Op 2 oktober wordt in het Beursgebouw in Eindhoven de nieuwe modeopleiding TMO College gelanceerd. Initiatiefnemers hiervan zijn TMO vanuit de modebranche en Schoevers vanuit de dienstverlenende branche.

Het nieuwe TMO College is een tweejarige particuliere opleiding op mbo-niveau die studenten opleidt tot beroepen in modewinkels, bij merken en fabrikanten. De nieuwe opleiding, die voortkomt uit vraag in de markt, is inmiddels branche-erkend. Een raad van avies, bestaand uit Piet Zoomers, Thom Broekman & De Rode Winkel, WE, Anna van Toor en Tommy Hilfiger, is actief betrokken bij de opzet en de inhoud van de opleiding en toetst die ook aan de praktijk.

Truus Omta, directeur TMO en een van de initiatiefnemers, vertelt over het waarom: “Wij constateerden in de modebranche een duidelijke behoefte aan een particuliere opleiding met onderscheidend vermogen als het gaat om visie op kwaliteit en serviceniveau. Werken in de modebranche is spannend en daarmee mateloos populair. Dat maakt dat werkgevers hoge eisen stellen. De samenwerking met Schoevers combineert het beste van twee vakgebieden. Onze studenten zijn straks optimaal voorbereid op hun toekomstige functie.” Ria van ‘t Klooster, directeur Schoevers en mede-initiatiefnemer: “Studenten leren alles over de ins en outs van het modevak, in combinatie met onontbeerlijke kennis op het gebied van talen, management, informatica, communicatie en gesprekstechnieken. We werken bovendien continu aan de beroepshouding van onze studenten. Mode is kennis, maar ook emotie en dat vraagt om specifieke vaardigheden.”

De tweejarige opleiding is een voltijds studie en kan gevolgd worden op de vestigingen van Schoevers in Utrecht, Den Haag en Eindhoven. De colleges worden deels gegeven door TMO en deels door Schoevers. Na het volgen van TMO College kunnen studenten aan de slag als verkoopspecialist, aankomend filiaalmanager, inkoper, productmanager, salesmanager of ondernemer.