TOP

Nieuwe merken op Bread & Butter voor zomer 2011

Over vijf weken is Bread & Butter in Berlijn (van 7 tot en met 9 juli) en de organisatie maakte deze week de definitieve exposantenlijst bekend. Begin nu alvast met het nodige voorwerk: op de website van de beurs kun je meteen alle informatie over de (nieuwe) exposanten opzoeken.

Kindermerken
Hoewel Bread & Butter elk seizoen behoorlijk vol zit en je als merk niet zomaar een plekje op de beurs bemachtigt, zijn er ook dit seizoen nieuwkomers. Alle 30 merken op de nieuwe kinderafdeling Kids Camp zijn uiteraard nieuw.

Hier vind je de kinderlijnen van jeansmerken, zoals Diesel Kid, Guess Kids, Pepe Jeans Junior, Replay & Sons, Scotch Shrunk en Scotch R’belle (de nieuwe meisjeslijn van Scotch & Soda), maar ook van Ben Sherman, Custo en Desigual.

Daarnaast vind je er de Nederlandse merken Tumble ‘n Dry en Petrol Industries Kids en kleinere merken als Bellybutton, Finger in the nose, Naturino, 667 the baby of the beast en Sevenoneseven.

Buddha to Buddha
Ook in de vernieuwde Sport & Street hal vinden we veel nieuwkomers (of beter: terugkomers) zoals 55DSL, Fila, Le Coq Sportif en Paul Frank. Bij Street Fashion zijn Criminal Damage, Glamour Kills Clothing, Izzue, Quayeyewear Australia en Van Dale nieuw. Het Nederlandse Buddha to Buddha heeft ook eindelijk een plekje weten te bemachtigen op Bread & Butter en wel in de hal Style Society, net als nieuwkomers Hale Bob, Prince Peter Collection en Swarovski Elements.

Mannen
Verder valt op dat er veel nieuwe namen zijn in de mannenmodehal Urban Superior Men: DKNY men Black label, French Connection, Gaastra, Original Penguin, Samsoe & Samsoe, Sebago, Tiger of Sweden en Tortuga Academy. De vrouwelijke variant van deze hal bevat nagenoeg geen nieuwe namen. Nieuw in de jeanshal Denim Base zijn Calvin Klein Jeans, Cheap Monday, Nolita en Ra-Re. Diesel, vorige editie een veelbesproken nieuwkomer, is ook dit seizoen weer van de partij.