TOP

Nieuwe look voor Men at Work

Met de opening van drie volledig verbouwde winkels in Breda, Rotterdam Alexandrium en Spijkenisse presenteerde Men at Work afgelopen weekend voor het eerst haar nieuwe logo. Hiermee zet de keten een volgende stap in de koerswijziging die ze sinds de overname in april 2012 doormaakt.

De communicatiecampagnes  van Men at Work zullen een meer volwassen look & feel krijgen dan voorheen. Hiermee verschuift de communicatiedoelgroep zich van jong naar ‘young minded’. Het nieuwe logo en de visuele identiteit zijn ontwikkeld door het Utrechtse bureau Dietwee. De kleur van het logo refereert naar de denimkleur indigo. Verder verwijst het logo enerzijds naar een denimstiksel en bevat anderzijds de initialen van Men at Work. Alles wordt verbonden in een wapenschild dat de samenhorigheid van het bedrijf weergeeft.

XL concept

Sinds Men at Work in april 2012 via een management buy-out zelfstandig is geworden, worden er diverse aanpassingen doorgevoerd. De winkels in Tilburg en Arnhem werden eind 2012 verbouwd naar het nieuwe XL concept en nu zijn de winkels in Rotterdam Alexandrium, Breda en Spijkenisse ook omgebouwd. Het nieuwe XL concept kenmerkt zich door de ruime service afdelingen, grote collecties en het gebruik van warme materialen en inspirerende fotografie. In 2013 zullen nog meerdere bestaande winkels eenzelfde metamorfose ondergaan.

Vernieuwd merkenpakket

Ook het merkenpakket wordt aangepakt. In mei wordt G-Star geherintroduceerd in het assortiment van Men at Work, daarnaast wordt er ruimte gecreëerd voor vernieuwende merken zoals Anerkjendt, Love, Deus, Cahart, Eleven Paris en Minkpink. De vernieuwing qua merken wordt online nog extremer doorgevoerd; in april wordt een geheel nieuwe webshop gelanceerd. De webshop wordt een kweekvijver voor vernieuwende merken, zoals Sundek, Reign, Supra, Minimum, Onepiece en Second Female. Kort daarna zal de multichannel strategie, die de fysieke winkels met de webshop zal verbinden, verder uitgerold worden.