TOP

Nieuwe look voor Blue Blood

Wie de laatste show van Blue Blood heeft gezien tijdens de Amsterdam Fashion Week kan het niet ontgaan zijn: het jeansmerk heeft een nieuwe look. Volwassener en meer sophisticated.

Er is het afgelopen jaar veel veranderd in het designteam van Blue Blood. Hoofdontwerper en mede-oprichter Jason Denham verliet eind 2007 het merk om voor zichzelf te beginnen. Sinds 1 juni is ontwerper Erik Frenken, voorheen ontwerper bij niemand minder dan Viktor & Rolf, aan het werk bij Blue Blood. Hij is verantwoordelijk voor de non-denims voor vrouwen. De Amerikaanse ontwerper Mark Wiesmayr, bekend van het merk Sass & Bide, richt zich vanuit Amerika op het ontwerpen van de jeanscollectie.

Hoewel het nieuwe handschrift in de zomercollectie 2009 al zichtbaar is, zal de collectie voor winter 2009/2010 pas echt een nieuwe look neerzetten. Hoewel het merk zich nog steeds richt op jeanslovers, wordt de collectie meer fashion en nog meer luxe. Marketing director James Veenhoff licht toe: “Het is een iets volwassener beeld. Voorheen waren we nog wel eens zoekende met de collectie, met T-shirtjes met prints die niemand snapte. Nu gaan we een volwaardige fashioncollectie neerzetten, luxer, sophisticated en meer tailored. Het gevoel is nu meer jeans en jasje, precies wat Steve te Pas zelf altijd aan heeft en precies de look die we in gedachten hadden toen we Blue Blood oprichten.”

Inmiddels zijn er 3 Blue Blood-winkels in Nederland en het merk hoopt daar binnenkort drie aan toe te kunnen voegen. Er wordt gezocht naar locaties in Laren, Rotterdam en Maastricht.