TOP

Nieuwe lijn van Bridget the Label: Inner.Calm [interview]*

Bridget Maasland komt met een nieuwe lijn genaamd Inner.Calm, wat een sportievere toevoeging is aan Bridget the Label. “De markt vraagt naar dit soort kleding”, vertelt vader Frits Maasland tegenover Textilia.

Wat houdt Inner.Calm in?

Frits Maasland: “Bridget the Label kent men als een modemerk dat een collectie presenteert met onder andere t-shirts met prints, lange vesten, jurkjes en broeken. Naast de uitgesproken collectie die Bridget the Label biedt heeft Bridget zelf ook een voorkeur voor wat rustiger. Het hoeven niet altijd drukke prints te zijn, je kan ook iets basics hebben voor als je op de bank zit, de hond uitlaat of gaat winkelen.”

“Zelf sport Bridget ook veel, wat haar mede inspiratie gaf voor haar nieuwe lijn. Inner.Calm is naast fashionable basic vooral erg comfortabel. Inner-Calm kan omschreven worden als ‘easy to wear fashion’ voor dames met een stoere twist. De collectie staat voor je thuis voelen (‘Made for your comfort’) en het kan afgestyled worden met boots of hoge hakken.”

Hoe ziet de collectie eruit?

“We zijn gaan kijken wat voor materialen we wilden gebruiken en in welk segment Inner.Calm thuis hoort. Voor een goede prijs-kwaliteitsverhouding hebben we verschillende afwegingen gedaan om bij de juiste materialen uit te komen. Dan kom je uiteindelijk uit op materialen als zijde wol, modal, cupro en kasjmier. De lijn bevindt zich in het midden-hoog segment en is voor de vrouw tussen de 25 en 55 jaar.”

Wat voegt Inner.Calm toe aan de markt?

“Inner.Calm is een toevoeging aan de bestaande lijn van Bridget the Label. Het is een uitbereiding op wat Bridget al biedt en het heeft een toegevoegde waarde voor de luxere lifestylewinkels en boetieks. Even hebben we nog gedacht om de collectie  uit te breiden met andere producten. Onze keuze is hier uiteindelijk niet op gevallen waardoor we ons volledig zijn gaan focussen op de kleding met als resultaat Inner.Calm.”

Op welke manier werken jullie met de collecties?

“We maken twee collecties per jaar op voororder, een lente- en een herfstcollectie. De collectie herfst/winter 2015-2016 bevat 85 items. Al deze items zijn goed te combineren en te stylen met de collectie van Bridget the Label. Inner-Calm heeft een marge van 2.6 waarmee we de prijzen redelijk houden. De prijzen van de vesten lopen bijvoorbeeld van  € 99,95 tot € 139,95.”

Hoe wordt Inner.Calm ontvangen?

” De winkeliers zijn razend enthousiast en tegen onze verwachting in hebben de duurdere stoffen de voorkeur. Het ziet er mooi uit, het zit lekker en het heeft een luxe uitstraling. Onze doelstelling voor het eerste seizoen was om met Inner.Calm veertig verkooppunten te krijgen maar het zijn er inmiddels al meer geworden. Iedere dag krijgen we nieuwe aanvragen van winkels. We zien duidelijk een groei vanuit de markt in de vraag naar basics en neutrale kleuren.”

Hoe gaat het met de andere twee merken, Bridget the Label en Bridget Daily?

“Bridget the Label is een begrip geworden, we zijn begonnen met t-shirts maar zijn inmiddels uitgebreid met onder andere broeken, jacks, sjaals en knitwear. Het is niet makkelijk want je moet de klant ook overtuigen dat het een verhaal is. Daarom werken we met thema’s en dat slaat aan. Dit jaar hebben we ook voor het eerst bij Wehkamp geleverd.“

“Met Bridget Daily zijn we gestopt als pronto moda label en gaan we met dit merk door als voororder label met voorlopig twee collecties per jaar. De wijze van werken met zo’n pronto moda merk is toch een geheel andere discipline dan voororder. Je kunt niet echt werken met materialen en kleuren die je voor ogen had omdat je moet putten uit bestaande voorraden van materialen. Daarnaast moet je ook vaak concessies doen aan de styling. We hebben met de toenmalige distributeur besloten om zelfstandig door te gaan, de eerste lente/zomer 2016 collectie laten we zien op de komende Modefabriek.

Voor info: Walhallabrand B.V. 020-6360610 carin@walhallabrands.com of info@bridget.nl