TOP

Nieuwe gezichten op de productafdeling van Odlo

Sportkledingfabrikant Odlo richtte eind 2011 een heel nieuw team op voor haar accessoirelijn. Om de productontwikkeling en de innovatie van het merk naar een hoger niveau te brengen heeft het merk tevens een nieuw hoofd en twee productmanagers voor de afdeling productontwikkeling en design benoemd.

De 37-jarige Sara Canali volgt bij Odlo Andrea Eichinger op als hoofd van de afdeling productontwikkeling en design. De Zuid-Tirolse was eerder verantwoordelijk voor de Odlo Outdoor collectie. Volgens Odlo is ze de perfecte kandidaat voor deze rol. Sara is een multigetalenteerde atleet, outdoor liefhebber en een succesvolle handbal- en ijshockeyspeler met jarenlange ervaring, waardoor ze precies weet wat sporters nodig hebben. “Ik prijs mijzelf gelukkig een zeer gemotiveerd team over te nemen, dat veel passie en energie in de ontwikkeling van topproducten legt met het doel het perfectioneren van lagenkleding.”

Productmanagers

Pär Westerlind (X-Country, Bike) en Roberta Lazzarotto (Running) zijn de twee nieuwe productmanagers. Pär Westerlind (37) is een voormalig crosscountry skiër en oriëntatieloper uit Göteburg (Zweden). De ontwerper en patronenmaker was eerder werkzaam als product- en conceptmanager voor de New Wave Group. Eén van zijn doelen in zijn nieuwe rol is om nauw samen te werken met atleten om perfecte lagenkleding te ontwikkelen. Odlo laat tevens weten dat het running team nu compleet is met de komst van de Italiaanse productmanager Roberta Lazzarotto (33). Eerder deed zij de nodige werkervaring op bij The North Face.