TOP

Nieuwe ceo Marlies Dekkers

Eppo van Berckelaer is benoemd tot nieuwe chief executive officer (ceo) van lingeriemerk Marlies Dekkers. “Ik ben zeer trots dat ik aan de slag mag voor zo’n sterk Nederlands merk met internationale allure,” zegt van Berckelaer in een persbericht.

Met de nieuwe ceo aan boord wil het lingeriemerk een nieuwe weg inslaan en zich meer richten op e-commerce. Het label wil vooral groeien via webshops, onder andere via de eigen webshop Marliesdekkers.com.

Samenwerken
De samenwerking met fysieke retailers blijft ook belangrijk voor de nieuwe strategie binnen het bedrijf. De activiteiten op het gebied van e-commerce en de investeringen in IT- systemen zijn niet alleen gericht op de consument, maar helpen ook om retailers sneller te kunnen laten inspelen op de wensen van een klant.

Goede klik
Oprichter en creatief directeur Marlies Dekkers kijkt uit naar de samenwerking met de nieuwe topman. “Het bedrijf heeft een gedreven ceo nodig die de nieuwe strategie kan realiseren door kennis, ervaring en een eigen visie. Eppo en ik hebben veel raakvlakken in onze ideeën over hoe we het merk verder gaan uitbouwen. Door onze goede klik zullen we een sterk team vormen, we vullen elkaar goed aan.”

Faillissement
Het aanstellen van een nieuwe ceo is een logisch vervolg op de herpositionering van Marlies Dekkers. In augustus 2013 werd het bedrijf failliet verklaart. Investeringsfonds Karmijn Kapitaal zag potentie in het merk en betaalde een groot deel van de schulden zodat het bedrijf een doorstart kon maken. Tot het faillissement was Dekkers zelf ceo en creatief directeur van het bedrijf, maar sinds de doorstart houdt zij zich alleen nog met het creatieve gedeelte bezig.

Goede keuze
Karmijn Kapitaal heeft de keuze voor de nieuwe ceo samen met Marlies Dekkers gemaakt. “We zijn er zeker van dat we met Eppo van Berckelaer de ceo hebben die onze doelstellingen kan verwezenlijken en de organisatie en het merk op langere termijn stabiel en succesvol neer kan zetten.”  Van Berckelaer was eerst verantwoordelijk voor de e-commerce van merken als O’Neill en Coca-Cola. Naast van Berckelaer als ceo en Marlies Dekkers als Creatief Directeur, wordt op korte termijn ook een financieel/operationeel directeur aangesteld om de directie compleet te maken.