TOP

Nieuw op de Nederlandse markt: Nobis

In Nederland is er een nieuwe speler op het gebied van winterjassen. Het uit Canada afkomstige merk Nobis wordt verkocht in 25 landen en afgelopen winterseizoen zijn ook de eerste Nederlandse winkeliers met het merk in zee gegaan.

Het Canadese merk Nobis heeft met de AW2011 collectie al een vliegende start gemaakt in Nederland. Het hoge segment jassenlabel, prijzen vanaf 799, heeft volgens de Nederlandse distributeur ondanks een ‘nieuwe’ speler te zijn al bewezen een zeer speciaal merk te zijn voor Nederlandse premium retailers. Zo zouden de eerste winkels die zijn ingestapt o.a. ‘Johnny at the spot’ in Amsterdam , ‘Parkside’ in Noordwijk en ‘Sebastien F.’ in Nijmegen al goede doorverkoopcijfers laten zien.

Canadese invloed
De inspiratie voor de technische en modieuze kleding van Nobis komt van ver. Van de klassieke militairen en het olympische skiteam uit de jaren zestig tot het Canadese landschap en de doorgewinterde nomaden. Door het gebruik van Canadian white duck down in combinatie met een Sympatex membraam heeft het Nobis-team een jas ontworpen die lichter en dunner is, maar ook windproof, 100% waterproof en ademend is. Door dit te combineren met fijn afgewerkte details creëert Nobis technische jassen met een modische look.

Grotere collectie
Naast een uitgebreide jassencollectie is er een rijke knitwear- en een complete mutsen-, shawls- en accessoirecollectie. Nobis maakt o.a. gebruik van materialen zoals het Argentijnse merino liama wool. Vanwege het grote succes en groei in Europa is de collectie van Nobis voor AW2012 uitgebreid met nog meer jassen, knitwear en een groter kleurenpallet. En nog net voor het einde van het jaar is er in november 2011 de eerste eigen shop-in-shop geopend in het chique warenhuis Harrods in Londen.