TOP

Nieuw mannenmodemerk: The Dutch Regimental Collection

Er is een nieuw mannenmodemerk op de Nederlandse markt: The Dutch Regimental Collection. De lancering vond gisteren, 28 juni, plaats bij de Koninklijke Militaire Academie (KMA) in Kasteel Breda.

“Juist in deze tijd is het van belang om te blijven ondernemen en dichtbij je klanten te blijven. Er is onder consumenten een duidelijke behoefte om terug te grijpen naar vaste waarden”, sprak Léon Enthoven van de Enthoven Fashion Group tijdens de lancering van het merk. Hij is samen met Jacques van Gils van The Makers, Harry van der Zee en Jan Brandsma van beiden Micro Fashion de drijvende kracht achter The Dutch Regimental Collection.

Dutch Forces
The Dutch Regimental Collection is onderdeel van het sportswearmerk Dutch Forces, dat bedacht werd door modebedrijf Oger Wholesale. Bovengenoemde partijen merkten dat er behoefte vanuit de retailers was naar een dressmerk met een verhaal, en dat werden opnieuw de strijdkrachten zoals bij Dutch Forces. Het uniform van Defensie staat centraal binnen de collectie, waar de ontwerpers van The Dutch Regimental Collection veel inspiratie uit halen. Zo is hieruit de Icoonblazer ontstaan die dit najaar bij een geselecteerd aantal modeondernemers te koop zal zijn. Het mode-item bestaat uit drie varianten; de marine, land- en luchtmacht blazer met of zonder badge en knopen van het legeruniform.

De collectie wordt volgend lente- en zomerseizoen 2011 uitgebreid met blazers, colberts, pantalons, shirts en dassen. Leon van Enthoven is verantwoordelijk voor de verkoop, The Makers voor het ontwerp en de productie van de kledingcollectie, Micro Fashion voor de ontwikkeling van accessoires. De verkoopprijs van de icoonblazer ligt rond de 298 euro.