TOP

Nieuw mannenmodemerk: RLXD Easy Wear

Nu door de coronapandemie mannen casual kleding verkiezen boven een formeel pak, groeit de markt voor comfortabele outfits. Voor modeondernemer Jasper Tuerlings aanleiding zelf een merk in de markt te zetten met items die lekker zitten en er stijlvol uitzien: RLXD Easy Wear.

De coronapandemie heeft de kleedstijl van de man veranderd. Nu thuiswerken eerder regel dan uitzondering is, wordt er vaker gegrepen naar een makkelijke trui met joggingbroek dan naar een smaakvolle outfit. Jasper Tuerlings – zoon van de oprichter van de Tuerlings Fashion Group met mannenmodemerken als Olymp en Digel in portefeuille – vindt dat dat anders moet. “Dit jaar wordt het tijd dat de Nederlandse man vol zelfvertrouwen, maar vooral comfortabel door het leven gaat”, zegt hij. “Op het eerste gezicht lijkt het dat de comfort trend zich makkelijk laat vertalen, maar toch zie ik dat veel mannen hier moeite mee hebben en er slonzig bij lopen. Je ziet de gemiddelde man al snel in een verwassen sweater met een oude sportbroek, waarin hij zich eigenlijk al lang niet meer zou mogen vertonen.” [Artikel gaat door onder de foto’s.]

Nadruk op fashion

Zijn nieuwe label RLXD Easy Wear moet die mannen uitkomst bieden. Door niet alleen te focussen op comfort, maar juist de nadruk te leggen op fashion, aldus Tuerlings. De collectie bestaat uit broeken, vesten, overshirts, sweaters, hoodies, T-shirts en een bomberjack die zo op elkaar zijn afgestemd dat ze onderling goed te combineren zijn op een stijlvolle manier, zegt hij. “Het is een sweatstofcollectie met de nadruk op stijlvol. Om een voorbeeld te geven, je ziet nu veel comfortabele broeken afgewerkt met een trainginsbroekpijpje. Dat heeft RLXD niet, die broek heeft een stijlvolle omslag en een klepzakje op achterkant. Daarop zit dan een contraststiksel in cognac dat matcht met dezelfde kleur van de top. Door deze subtiele details creëer je een stijlvolle combinatie voor iedere situatie.” [Artikel gaat door onder de foto’s.]

Specialist

RLXD Easy Wear is het eerste eigen label van Tuerlings Fashion Group. Met dit nieuwe label voegt Jasper Tuerlings naar eigen zeggen iets toe aan het assortiment van de winkelier. “Mannen die voorheen voor de witte en blauwe hemden kwamen, hebben in deze tijd behoefte aan comfortabele, makkelijk te dragenkleding voor werk en vrije tijd.” De ambitie van de modeondernemer is om de specialist in dit segment te worden. De eerste collectie voor winter 2021 is binnen, de verkoop is half februari gestart. Voor de consumentenverkoop richt Tuerlings zich op de honderd beste deuren in ons land. “We gaan voor kwaliteit in verkooppunten en een goede samenwerking waarbij retailers via onze webshop hun eigen re-orders kunnen plaatsen. Wij willen samen voor het succes gaan.”

Foto’s: RLXD Easy Wear