TOP

Nieuw mannenmodemerk Bestseller, Albert Heijn lanceert kledinglijn en versoepelingen terugbetalen belastingschuld

Bestseller lanceert een nieuw mannenmodemerk, het kabinet heeft versoepelingen aangekondigd voor het terugbetalen van de belastingschuld en Albert Heijn lanceert een eigen kledinglijn. Verder onder meer in het nieuwsoverzicht van 4 juli: Personeelstekort bedreigt de winstgevendheid van het MKB.

Foto: Albert Heijn

Personeelstekort bedreigt winstgevendheid mkb

Als MKB-ondernemers in de komende drie maanden geen nieuw personeel kunnen vinden, dan heeft dat negatieve consequenties voor de winstgevendheid. Dat blijkt uit een enquête van de Kamer van Koophandel waar De Ondernemer over schrijft. Als MKB-ondernemers in de komende drie maanden geen nieuwe medewerkers kunnen vinden, dan heeft dat gevolgen voor hun bedrijf, zo geven ze in het onderzoek aan. Ondernemers noemen minder omzet (30 procent), minder klanten (31 procent), en vaker ‘nee’ zeggen tegen nieuwe klanten of opdrachten (40 procent). Eenderde noemt minder groei en het niet kunnen uitvoeren van toekomstplannen als gevolgen van het personeelstekort.

Koninklijke onderscheiding voor oud-directeur Thuiswinkel.org

Wijnand Jongen, oud-directeur van branchevereniging Thuiswinkel.org, heeft een koninklijke onderscheiding ontvangen, meldt Twinkle. Hij is benoemd tot Ridder in de Orde van Oranje-Nassau vanwege zijn verdiensten als oprichter en algemeen directeur van Thuiswinkel.org, voorzitter van de Stichting Shopping Awards en als co-founder en president van Ecommerce Europe. Jongen richtte Thuiswinkel.org in 2000 op en was er twintig jaar algemeen directeur. Hij bouwde de vereniging in 20 jaar uit naar bijna 50 werknemers en zo’n 2.000 leden.

Albert Heijn lanceert kledinglijn

Zaanse grootgrutter Albert Heijn heeft, net als ketens als Zeeman, Action en Febo, sinds vandaag ook een eigen kledinglijn. Het supermarktconcern noemt het zelf fanwear in het persbericht, ‘ideaal voor tijdens een festival, vakantie of dagje strand’. De collectie bestaat uit een Hawaii-shirt, een jog short, sokken, een trui en een vissershoedje. De items zijn bezaaid met een retro Albert Heijn-logo, de collectie is in beperkte oplage verkrijgbaar. De limited edition-collectie is onderdeel van het nieuwe kleding- en hometextielmerk van Albert Heijn genaamd ‘Blue’, een lijn die bestaat uit vrouwen-, heren-, kinderkleding en bed- en badtextiel.

Versoepelingen terugbetalen belastingschuld

Het kabinet heeft versoepelingen aangekondigd voor ondernemers die tijdens de coronacrisis een belastingschuld hebben opgebouwd. Dat schrijft Controllers Magazine. In de eerste plaats mogen ondernemers het maandelijkse bedrag per kwartaal betalen. Ten tweede kan er een incidentele betaalpauze van maximaal drie maanden ingelast worden binnen de bestaande betalingsregeling. Hiermee schuift de aflostermijn niet op, maar stijgt het bedrag dat moet worden betaald na de betaalpauze. Om gebruik te maken van deze regelingen moeten ondernemers wel een schriftelijk verzoek indienen. Ten derde is de Belastingdienst niet meer de eerste in de rij van schuldeisers als bedrijven gaan herstructureren. Tot 1 oktober 2023 laat de Belastingdienst het beleid los dat er pas wordt ingestemd met een saneringsakkoord als de te betalen belastingschuld ten minste het dubbele percentage bedraagt van wat er aan andere schuldeisers wordt uitgekeerd. Hierdoor zijn de schulden die zijn ontstaan door de TVL (tegemoetkoming vaste lasten) en NOW (Noodmaatregel Overbrugging voor Werkbehoud) zijn nu geen belemmering meer voor het sluiten van een saneringsakkoord.

Nieuw mannenmodemerk: R.D.D.

Bestseller heeft een nieuw mannenmodemerk gelanceerd: Royal Denim Division (R.D.D.). De collectie bestaat uit stijlen die gemaakt zijn op basis van uitgebreide jeans kennis, gemixt met strakke lijnen, eenvoudige kleuren en classic tijdloze designs, aldus het persbericht. “We streven ernaar om klassieke stijlen te creëren die langer mee gaan, van goede kwaliteit zijn, mooi afgewerkt zijn en mee gaan met de laatste trends”, licht Nicolai Ulrik Thorup toe, creative manager van het nieuwe label. De eerste collectie wordt gelanceerd in augustus 2022. Het nieuwe label is onderdeel van Jack & Jones en zal daarom verkrijgbaar zijn in de winkels van dat merk en ook via de webshop en in geselecteerde multi-brand stores en warenhuizen wereldwijd.