TOP

Nieuw initiatief voor de zelfstandige bodyfashionondernemer

Bodyfashionondernemers slaan de handen ineen voor creatieve samenwerking.

Eind maart hebben een aantal zelfstandige bodyfashionondernemers adviesbureau Friends of Retail ingeschakeld om de haalbaarheid te onderzoeken voor een samenwerking op het gebied van multichannel retail. Bekeken wordt of er mogelijkheden zijn om online samen te werken, het gaat hier om een samenwerking aan de ‘achterkant’ van webshops van verschillende retailers. Dat zijn zaken als content management, fotografie en klantenservice. Marc van der Meulen van Burgh Lingerie, één van de initiatiefnemers, legt uit. “Het is niet meer de vraag óf je online wilt gaan als retailer, tegenwoordig moét je wel. Dat moet goed en professioneel gebeuren, denken dat je het er even bij kunt doen is een illusie. Ons doel is om met zelfstandige bodyfashionondernemers online samen te werken. Aan de voorkant blijven alle webshops uniek, met het eigen herkenbare gezicht en uitstraling. Achter de schermen wordt alles geregeld: een full service die betrekking heeft op zaken als voorraad, verzendingen, noem het maar op. Samen met Friends of Retail onderzoeken we wat mogelijk is, bijvoorbeeld door middel van gesprekken met leveranciers.” Momenteel zijn er al 15 geïnteresseerde ondernemers, op 6 mei worden de onderzoeksresultaten gepresenteerd in het Bodyfashion Center in Amersfoort. Van der Meulen: “Ervan uitgaand dat de gemiddelde bodyfashionondernemer zo’n twee tot vier winkels heeft, gaan we uit van een start met in totaal 30 winkels. Samen staan we sterker, volgens mij is dit dé manier voor zelfstandige ondernemers om te overleven.”

Meer informatie over dit initiatief?

Marc van der Meulen, marc@burghlingerie.nl, tel.: 06-23757641 of neem contact op met André Wierper of Nico van Offeren van Friends of Retail.