TOP

Nieuw in Nederland: Blue Concept

De beurzen en de inkoop voor winter 2011/2012 komen er aan en voor wie nog op zoek is naar nieuwe merken, stelt Textilia deze week elke dag een nieuw jeansmerk aan je voor. Vandaag is de beurt aan Blue Concept, een stoer mannenjeansmerk van Nederlandse bodem.

Hoewel het merk Blue Concept gloednieuw is (bouwjaar 2010) richt het zich op de behoefte aan authenticiteit. De basis voor dit jeansmerk voor mannen is de formule voor de kleur indigo, die zo’n 3500 jaar geleden werd ontdekt. De invloeden van het laboratorium (zoals afbeeldingen van microscoop) komen terug in labeling en prints. Het merk richt zich op handgemaakte, persoonlijke, unieke en authentieke materialen en details. Er zijn 5 jeansmodellen in verschillende wassingen. Daarnaast is er een topscollectie in twee kleurgroepen. Belangrijk hier zijn stoere materialen en materiaalmixen in een verwassen, vintage look. Denk aan combinaties tussen nylons en wollen tartanruiten.

Het merk wordt in Nederland verkocht door Secret Service Brands (dat ook Panuu en Zanerobe verkoopt in Nederland) en is te zien op de komende Modefabriek.