TOP

Nieuw denimmerk op de markt: Blue Rivet

Er is een nieuw denimmerk op de markt: Blue Rivet. Het merk is een Nederlands initiatief dat zich richt op de mannelijke, online shopper.

Foto: Blue Rivet

Blue Rivet is dit jaar uit de startblokken gegaan, zo staat in een persbericht. Het merk maakt slim-fit jeans uitgevoerd in 10 wassingen. De productie vindt plaats in Turkije, de denimstof bestaat uit 76 procent biologisch katoen en 20 procent recycled katoen. Op de jeans krijgen kopers 365 dagen garantie; mocht er iets stuk gaan, dan kan de broek worden gemaakt door het reparatieatelier Dutch Denim Repair in Ridderkerk.

Vaste prijs

Blue Rivet richt zich puur op de online shopper en heeft een vaste prijs van 100 euro. Op de website schrijft het merk dat die vaste prijs kan worden geboden, omdat de er geen marges voor de wholsesale bovenop komen. Verder maakt het merk de belofte nooit in de uitverkoop te gaan. Blue Rivet is opgericht door Jos Boin, onder meer bekend als voormalig verkoopdirecteur van kindermodemerk Tumble ’N Dry waar hij de afgelopen 15 jaar werkt. Boin is CEO en werkt samen met drie mede-oprichters: Steven Harting (ecommerce manager), Nicolien Mastenbroek (marketing manager) en Ruud Kroese (financieel specialist).