TOP

Net-a-Porter lanceert social media platform

Webwinkel Net-a-Porter lanceert een app die social media en winkelen combineert. Het bedrijf heeft hiermee een primeur in de modewereld.

The Net Set, zo gaat het social media platform annex online webshop van Net-a-Porter heten. Via de app kunnen gebruikers hun eigen looks en stijl publiceren. De app geeft vervolgens ideeën voor kledingstukken die bij de garderobe van de gebruiker aansluit. Ook komen er live feeds van luxe modeartikelen en nieuws die op dat moment ‘trending’ zijn.

Vanaf 13 mei is de app toegankelijk via iPad, iPhone en Apple Watch. Maar wie nu direct naar de Apple Store surft om de app te installeren komt bedrogen uit: deelname aan de nieuwe app is alleen mogelijk op uitnodiging van Net-a-Porter of een andere gebruiker.

Iedere gebruiker heeft een eigen profiel en kan lid worden van ‘style tribes’, dit zijn groepen gebruikers die dezelfde kledingstijl hebben. Ook merken kunnen content posten op de app, commentaar geven op producten en lid worden van een ‘style tribe’.

Verder is er ook een ‘style council’. Dit is een groep stijlexperts en iconen die op uitnodiging winkeladvies geven aan gebruikers.

Net-a-Porter oprichtster Natalie Massenet vertelt over de app: “De opkomst van social media en modeblogs laat zien dat vrouwen over de hele wereld geïnspireerd raken door elkaars stijl en garderobes. The Net Set is voor mobiel in 2015 wat net-a-porter.com in 2000 was voor de computer.”