TOP

Nelson neemt Leemans Schoenen over, Scotch & Soda draait campagne op pinterest en Noord-Korea lanceert eetbare kleding

Leemans Schoenen is overgenomen door Nelson, Scotch & Soda draait als eerste merk een campagne op Pinterest en in Noord-Korea kun je kleding kopen die je op kunt eten. Dat en meer lees je in het nieuwsoverzicht van maandag 4 februari.

Noord-Korea introduceert eetbare kleding

HP/De Tijd meldt dat Noord-Korea kleding introduceert die je niet alleen kunt dragen, maar ook kunt opeten. Het gaat om een flanellette die is gemaakt van onder meer ijzer, proteïne, aminozuren, vitamines en magnesium. Handig voor avonturiers als zeilers of bergbeklimmers die in nood raken en zonder voedsel te komen zitten, zo schrijft HP/De Tijd. Ook zijn er jassen die de lichamelijke gezondheid van de drager monitoren.

Scotch & Soda draait als eerste campagne op Pinterest

Het modemerk Scotch & Soda draait als eerste merk een campagne op socialmediumplatform Pinterest. Het platform is vorige week beperkt opengesteld voor de Nederlandse en Belgische markt, meldt Emerce. Alleen bedrijven die eerder al internationale campagnes op Pinterest , komen op dit moment in aanmerking voor toegang.

De social specialist van het marketingbureau dat dit voor Scotch & Soda uitvoert toont zich ‘niet ontevreden’ met de eerste resultaten, meldt Emerce. Een paar tientjes mediabudget heeft zo’n vijftigduizend views opgeleverd.

Nelson neemt Leemans Schoenen over

Leemans Schoenen, dat op 15 januari failliet werd verklaard, is overgenomen door Nelson. Dat meldt Schoenvisie. Het is nog niet bekend hoeveel winkels van de Leemans filialen voortgezet worden.

Nelson maakte de overname van Leemans Schoenen bekend middels een persbericht. De keten nam vorige maand ook al vier winkels over van de eveneens failliete schoenenketen Bovendeert. Nelson laat weten dat het de intentie is om een aantal van de Leemans-winkels voort te zetten, maar dat het afhangt van de onderhandeling met verhuurders van die locaties.

geeft de schoenenketen aan voornemens te zijn om een nieuw dienstverband aan te bieden aan de winkelmedewerkers in de over te nemen winkels of andere nabijgelegen vestigingen van Nelson.

Nelson Schoenen credit Nelson

‘Zolang er vrouwen zijn, wordt er gewinkeld’

Wie denkt dat de stenen winkel ten dode is opgeschreven en dat webwinkels de toekomst hebben, kan maar beter niet met Hans van Tellingen in discussie gaan. De mede-oprichter van Strabo en auteur van twee boeken over de toekomst van de fysieke winkels, voorziet een goede toekomst voor fysieke winkels.

Retailtrends put uit zijn laatste boek ‘Waarom stenen winkels winnen (en webwinkels verliezen)’ vijf argumenten waarom dat zo is. Kort samengevat ziet Van Tellingen dat webwinkels een sterfhuisconstructie zijn, omdat ze alleen maar verlies maken. Hij zegt dat vrouwen willen winkelen, dat vooral zij in winkelgebieden shoppen, dat het de vrouwen zijn die meer geld uitgeven dan mannen en vaak beslissen bij aankopen. ‘Zolang er vrouwen zijn, wordt er gewinkeld’, is zijn stelling.

Retailers die naast producten ook  eten of drinken en vermaak bieden, kunnen uitkijken naar een nieuwe bloeiperiode volgens de auteur. Een interessante visie, en dat is de discussie onder de publicatie op Retailtrends ook.